Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

R
Kropp & Själ Lååång historia som jag ska försöka sammanfatta... Som tonåring hade jag tandställning och har sedan dess (i drygt 25 år) haft en...
Svar
7
· Visningar
1 350
Skola & Jobb Jag fick erbjudande om att gå tillbaka till mitt gamla jobb i fredags. Jag älskade min f.d arbetsplats och blev tvungen att sluta då...
2
Svar
24
· Visningar
3 223
Senast: starcraft
·
Kultur Läste ut en bok i går där det nämndes "hästbollar". Av sammanhanget förstod jag att det troligen menades hästbajs. Jag har aldrig hört...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 477
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Undrar om någon här kan hjälpa mig. Har beställt en vara från Tyskland som jag vill returnera. Postnord tar inte emot försändelser till...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: vackerdag
·
Hemmet Jag behöver verkligen tapetsera om snarast! Men har ingen aning om vad jag ska ha för tapeter. Vill inte ha för mörka tapeter, eller...
Svar
6
· Visningar
474
Hemmet Ska tapetsera vårat sovrum, men har aldrig gjort det förut. Är det svårt. Har fått för mig att jag ska ha en fondvägg med lite mer...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler De rasar in nu, fler än nånsin. Nu har jag 2 vänförfrågningar (fb alltså) från en Björn Zandén - samma kortfattade info men två helt...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Rosett
·
Kultur Ja vad säger ni? Själv säger jag majskolv, men hör även många säga majskorv. Vad är det "rätta"?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 452
Senast: ekra
·
Hemmet Jag har en vägg i sovrummet som ser ut såhär (ursäkta, hopplös bild men var tvungen att dra mer persiennerna för att man skulle se något...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: tanten
·
Kläder & Bli fin Alltid vetat att jag är hopplöst ute och tydligen är inte halterneck (i den bemärkelse jag önskar) populärt just nu. Men undrar ändå om...
2
Svar
28
· Visningar
2 158
Senast: WBanna
·
Samhälle Snart ska det avgöras. Kommer då MP att lämna regeringen om dom blir överkörda ännu en gång och blir det nyval då? Ja vad tror ni? Nyval...
Svar
13
· Visningar
907
Senast: Scar
·
Kläder & Bli fin Har en blus dom är av nåt tunt lite genomskinligt material. Irriterande nog har den flera stora rynkor som inte försvinner vid tvätt...
Svar
16
· Visningar
1 713
Senast: tott
·
Fritid Hej Undrar om det finns någon på Buke som kan ge mig tips om var jag kan hitta vem som var präst/kyrkoherde i Ekerö församling 1870...
Svar
9
· Visningar
636
IT & mobiler Senaste dagarna får jag födelsedagshälsningar i mitt flöde på facebook från vänner till folk jag inte är vän med på facebook (eller...
Svar
2
· Visningar
727
IT & mobiler Detta hände med telefonen tidigare idag. Det började med en rand och blev fler. Jag har testat att starta om den flera gånger men jag...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Kära buke, Pandemin påverkar oss alla olika - själv sitter jag i lockdown och kommer att jobba hemifrån minst till september, och...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Tänkte att det kunde vara intressant att få en bild av vad jordgubbarna kostar i vårt avlånga land eftersom det är väldigt dyrt i år...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 619
Fritid Fyller jämt nästa år och vill nog helst vara bortrest den dagen. En sparesa känns mest lockande. Men februari känns lite som fel årstid...
Svar
14
· Visningar
921
Senast: alazzi
·
  • Låst
Tjatter Japp jag var tvungen att googla så det blev rätt. Över 100 sidor på förra och vi tjötar på. Själv såg jag precis att det slääppts en ny...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 393
IT & mobiler Ni som kanske är mer vana marketplace. Hur gör jag om jag vill lägga upp en annons med budgivning? Jag kan bara se att jag kan fylla i...
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp