Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Ska vi köra en vecko-återkommande Ben&Jerrys-fest remote? Riktigt god glass, goda värderingar och härligt mod i ett och samma paket... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 476
Senast: Kattennizze
·
Äldre Har era skattepengar kommit in på era konton, ni som får pengar tillbaka? Det är ju den 7:e idag så de borde varit inne, väl? Allt är...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Tycker ni att det här utbildningsmaterialet är schysst utformat? Frågan är ”Vem är Maria?” Och svaret ska vara ”mamma”.
Svar
10
· Visningar
1 361
Äldre Någon som har tid nästa vecka? Alltså en kväll mellan datumen 4-10 juni. Alt en fikaträff på strömsholmsdagarna mer på dagen 9 el. 10... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 126
Senast: Beppo
·
Samhälle Hur isåfall? Finns det något som hör just nationaldagen till? Tex sockerkaka kan man ju äta när som helst på året. Men finns det någon... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 862
Senast: moster
·
Samhälle Läste precis en artikel i AB om Putin, att han nu är välkommen med öppna armar till Österrike. För att han är en sådan förträfflig karl...
Svar
3
· Visningar
496
Senast: Sleepy
·
Trädgård & Växter Jag har en balkonglåda som saknar innehåll. Är helt kass på blommor, så nu vill jag ha tips på lättskötta blommor som passar i...
Svar
8
· Visningar
1 721
Senast: warg
·
Fritid Nån som brygger vin hemma? Vad bör man tänka på? Är det superenkelt? Finns det nån vinsats som är bättre än nån annan? Vad behöver jag...
Svar
0
· Visningar
464
Senast: pepp
·
Hemmet Nu behöver jag kunniga bukes hjälp. Jag kan säkert googla mig blå, men det här känns lättare. Senariot är följande: Bostadsrätt som i...
Svar
14
· Visningar
1 903
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Hilfe! Min älskade rosa tekanna har fått knoppen avslagen. Av partner, ska tilläggas. Nu börjar således jakten på en värdig...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Killaloe
·
Äldre Någon som kan tipsa om program som handlar om typ självhushållning, gårdsliv eller att leva i vildmarken? Känns som att jag redan har...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Narcissa
·
Fritid Jag har varit och kikat på en helmysig lägenhet i ett hus byggt på 50-talet. Radonvärdet som anges i pappren ligger på 140 bq/m3, vad...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: hvala
·
Hemmet Jag funderar på att köpa en riktigt bra blender, främst för att göra gröna smooties men vill även kunna köra hårda saker, typ nötter och...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Lia_
·
Äldre Vilken camping är ni på? Vilka band ska ni se? Är ni här 3 eller 4 dgr? Vi kom hit igår, bor på Örjans camping och ska se i stort se allt.
Svar
2
· Visningar
635
Senast: Mirre
·
Äldre Hej buke! I slutet på juni reser jag till Skottland med mina syskon en vecka typ. 25-2:e är vi borta ungefär (sover hos brorsan till...
Svar
16
· Visningar
950
Senast: Twihard
·
Hemmet Köpte en ny dyr potatisskalare, hur slö som helst :devil:, tills jag såg att den var BLÅ :banghead::D
Svar
2
· Visningar
806
Äldre Jag lyckades backa på en cementpelare och kvadda pappas bil rätt bra. ( Volvo S80 t6 2004) Han skickade till försäkringsbolaget med...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Lilla
·
Äldre Jag bor i en lägenhet idag som jag trivs bra med. Men har sett en villa som skulle kunna vara drömboendet. Men det som jag misstänker... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 709
Skola & Jobb Ja, en kompletterande pedagogisk utbildning alltså. Jag har arbetat som obehörig lärare i två läsår nu och funderar på om jag ska...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Fille
·
Skola & Jobb Det var ett tag sedan jag var inne på Bukefalos,men sedan min häst dog av ålderdom och jag förtfarande lever,tänkte jag ställa...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 31