Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Jag står idag i ett stall som jag hyr (endast muntligt kontrakt). Ägaren till gården ska evt hyra ut de snart, och hen hävdar då...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 372
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Vad har ni för brandvarningssystem i stallet?
Svar
17
· Visningar
2 451
Senast: KBM
·
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Itzyditzy
·
Ekonomi & Juridik Hur lång tid är det egentligen skäligt att vänta på en beställd sadel efter angiven leveranstid? Vem bestämmer det? Sadeln tillverkas...
2
Svar
25
· Visningar
2 980
Hästmänniskan Hej alla! Precis som rubriken lyder, vad har ni för möjlighet att göra era "behov" där ni har era hästar uppstallade? Jag har en liten...
2
Svar
36
· Visningar
4 551
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag åkte av hästen för snart två månader sen, och skadade ledband/korsband i ena knät. Förmodligen fastnade jag i stigbygeln på väg ner...
2
Svar
21
· Visningar
2 262
Senast: Gnapp
·
Hästmänniskan Finns det fler som har astma och har häst? Hur gör ni för att inte bli dåliga? Jag märker att jag blir dålig och får svårt att andas av...
Svar
19
· Visningar
3 139
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej, någon som vet hur ridprovet på Strömsholm går till och vad som krävs för att komma in? Vad för betyg måste man ha och hur bra...
Svar
3
· Visningar
2 744
Hästmänniskan Vi har en liten jordbruksfastighet, där skogen styckats bort (tidigare ägare) och åkermarken är i vår ägo. Vi har en markväg där de...
2
Svar
26
· Visningar
4 485
Senast: Rifer
·
Anläggning Jag har funderat på att bygga ett vindskydd till lösdrift som man kan göra till 2 uteboxar. Jag tänkte om man bygger ett ordentligt...
Svar
6
· Visningar
1 734
Gnägg Helen Thompson tycker jag har uttryckt det ganska bra: "You can tell a horse owner by the interior of their car. Boots, mud,pony nuts...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: Efwa
·
Anläggning Har just fått reda på att en häst i stallet är smittad med löss. Ingen information har givits till oss hästägare, utan någon har skrivit...
2
Svar
28
· Visningar
2 762
Senast: jemeni
·
Gnägg Detta är inte en annons! Mer fundering på vad jag ska leta efter. :) Jag har två barn, födda 2014 och 2016. Äldsta dottern avgudar...
Svar
16
· Visningar
1 976
M
Hästmänniskan Jag har fibromyalgi och rejält ont i kroppen ibland men det går faktiskt oftast rätt bra att rida, jag orkar inte lika mycket som när...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 847
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Har ni stallkompisar ni umgås med ? Vad brukar ni göra ihop ? Ni med eget stall, vilka andra hästmsk: or träffar ni ? Åker ni iväg på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 353
Anläggning Som rubriken lyder. Tillfällig uppstallning innebär det att det finns undantag för vad som är lagliga mått av te x en takhöjd? Kikar...
Svar
17
· Visningar
1 369
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hur har ni era hästar uppstallade? Har ni varmstall med spolspilta, ridhus och paddock? Ett fräscht stall med solarium och skrittmaskin...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 915
Senast: caradan
·
Hästmänniskan Igår kväll hörde en bekant till mig av sig angående ridhjälp. Han vill veta om hästarna, två stycken, fortfarande är okej som ridhästar...
Svar
6
· Visningar
1 856
Senast: LillaGubben
·
Gnägg Jaha, så var det dags för millus att bygga nytt stall. Kan ni inte lägga in stallbilder hur det ser ut hos er? Gärna amatörsnickrade stall!
Svar
5
· Visningar
1 714
Senast: millus
·
Hästmänniskan För ett par månader sen var jag verkligen på toppen av min ridning, allt gick jätte bra och jag gjorde stora framsteg med mina hästar...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp