Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

E
Hundavel & Ras Valp 1. mor: tibetansk spaniel/lhasa apso far: chihuahua/dvärgpinscher Valp 2. mor: tibetansk spanielkorsning far: 75% cocker spaniel...
Svar
17
· Visningar
1 980
Senast: _eeky_
·
Hundavel & Ras Hur vanligt är det att valpar säljs utan att ha avmaskats, vaccinerats och besiktigats? Vad säger ni, är det Ok att köpa valp utan...
2
Svar
26
· Visningar
4 057
Senast: stintans
·
C
Hundavel & Ras hejsan svejsan Jag och min kille funderar skarpt på att skaffa oss en liten hundvalp, en dalmatin. Vi bor i stan i en lägenhet och är...
2
Svar
32
· Visningar
12 971
Senast: Saraisabell
·
Hundavel & Ras Jag satt och funderade på vad det är för psykologiska mekanismer som får en del (hundokunniga) människor att argumentera för att...
Svar
13
· Visningar
1 160
P
Hundavel & Ras Någon med erfarenhet av denna ras som vill berätta? Hur funkar den som familje-, sällskaps-, vakt- och gårdshund? Tack! :)
Svar
1
· Visningar
856
Senast: nybörjare
·
T
Hundavel & Ras Har länge funderat på att skaffa en dansk svensk gårdshund. Skulle uppskatta lite svar från er som har erfarenhet av rasen. -hur...
Svar
4
· Visningar
4 973
Senast: caos
·
J
Hundavel & Ras Jag och två bekanta som också är hundägare, hade idag en diskussion uppe angående schäfrar. Jag har alltid tyckt om schäfrar och har...
2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: Torktumlare
·
A
Hundavel & Ras För några veckorsen löpte min Rottweiler tik på 10månader för första gången. Min andra hund som är en okastrerad Drever/tax hane på 6år...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Amelia__
·
Hundavel & Ras Nån här som har eller har ägt en tollare, hur är dom och hur funkar dom med barn och katt. Mvh hanna
Svar
14
· Visningar
3 475
Senast: cowgirl81
·
D
Hundavel & Ras Åh.. Nu har det vänt ännu en gång med hanhundsvalet... Pratade med min uppfödare ang. hanen jag valt till min tik (kan ses i min...
2
Svar
24
· Visningar
1 982
Senast: DuploBit
·
Hundavel & Ras Jag har googlat och jag har sökt här, tittat på tidigare trådar om rasen. Men jag vill veta mer för jag har gått och kärat ned mig...
Svar
9
· Visningar
2 412
Senast: Aliide
·
Hundavel & Ras Eftersom sambon och jag kollat på en till hund, har jag kollat igenom väldigt många mindre raser. Hunden är tänk mer till sambon och...
2
Svar
23
· Visningar
1 964
Senast: ericaeriksson
·
Hundavel & Ras Nu vill jag veta: vilka har överlåtit en hund på foder? Och vilka har en fodervärdshund? Är det annars någon som har haft ett sådant...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: Trolltyg
·
Hundavel & Ras Har ju varit en hel del trådar nu där osunda raser och aveln på dessa diskuterats. Så jag undrar: Vad anser ni vara en sund hund...
2
Svar
24
· Visningar
3 430
Senast: Modig_Korn
·
N
Hundavel & Ras När blir en hund könsmogen? När är den klar så det kan bli valpar. Kan en hanhund bli pappa vid 6-7 månaders ålder? En tik är ju klar...
Svar
2
· Visningar
1 291
Hundavel & Ras Jag och familjen var och tittade på en hund igår som verkade helt underbar. Anföll oss i trapphuset med pussar och glädje och var...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Är i lite hundköpar funderingar och vill ha lite råd av er kloka bukare...;) Har iprincip bestämmt mig för att skaffa hund men jag vet...
Svar
8
· Visningar
1 152
Hundavel & Ras Har suttit och kollat runt på lite olika raser, nu när jag känner att det snart är dax att skaffa hund igen! Har haft ett sånt problem...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 126
Senast: falukorw
·
D
Hundavel & Ras Hanen jag tänkt para min tik med har blivit sjuk på grund av att han under jakten i vintras drog ner vatten i lungorna (lungydem) och...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: DuploBit
·
Hundavel & Ras Och min lilla tjej är konstaterad dräktig! :laugh: :bump: Så om 6 veckor kommer vi ha massa söta små bäbisar här hemma :love: Tiden...
2
Svar
28
· Visningar
1 966
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp