Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Hej! Jag har en varmblodig travare som är 18år. Jag har försökt göra så hon "går på tygeln" men hon vill inte. Och jag vill inte använda...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 698
Senast: Idrus
·
N
Träning Läste i sista Ridsport att hästar inte kan resonera och t ex inte förstår labyrinter... Har i vart fall en ponny som jag tror är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 177
Senast: teka
·
D
Träning Har hållit på att testa vad hästen gör beroende på min kroppshållning. Man gör ju så mkt omedvetet. En sak som jag märkte av en slump är...
Svar
2
· Visningar
639
Senast: diny
·
S
Träning Tycker att min häst har rätt så bra kondition, ingen super men helt ok. Däremot muskler har hon aldrig riktigt haft, under de tre år jag...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: Jeeves
·
P
Träning Kan ni verka era hästar själva? Är det svårt? Hur lär man sig? Finns det böcker, kurser osv? Hur lärde ni er? Min häst går just nu...
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: bigganl
·
Träning Hur i hela friden ska jag kunna motivera min pålla att vilja jobba på ridbanan? Hon är en haflinger-92 som gått som avelsmärr o inte är...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: Jisa
·
Träning Det är såhär, jag köpte ett 6 månaders sto för ca. 1 månad sen. Hon är en korsning mellan haflinger och halvblod. En jätte mysig liten...
Svar
7
· Visningar
873
S
Träning Hur får man sin häst att gå in i transporten när den bara fjantar o inte e de minsta rädd???
2 3
Svar
44
· Visningar
3 069
Senast: Tjalfe
·
Träning En av våra hästar har börjat sticka ur hagen. Och inte en gång utan flera gånger om dan! :o Han har ingen respekt för strömmen what so...
Svar
16
· Visningar
974
Senast: Koppen
·
Träning Hur får jag han att sluta bitas? Han är inte arg,tvärtom, 3 år,biter på allt o alla... När täcket ska på måste man va riktigt kvick...
Svar
17
· Visningar
1 156
Senast: Dingelass
·
S
Träning min häst rusar in i galoppen.....när hon gör detta tar jag tillbax henne och jobbar henne med en gång gör en ny fattning och fortsätter...
Svar
6
· Visningar
1 926
Senast: Gisburne
·
P
Träning Jag måste bara säga att hästar är väll de underbaraste djuren som finns? Kom nyss hem efter en lärorik hopplektion, och jag bara älskar...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: stop
·
F
Träning Jag har ett problem jag måste få hjälp med :( Min underbara häst har blivit extremt bra på dressyr och vi har en hel del placeringar...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: SockerSara
·
W
Svar
1
· Visningar
1 318
Senast: Sammet
·
S
Träning Hej. Nu har jag en travare som verkligen inte lyssnar på min skänkel när jag vill att hon ska flytta bakdelen. Vill träna mycket med...
Svar
8
· Visningar
1 119
E
Träning Jag rider en islandshäst, inte jag som äger han utan är bara skötare. Han är verkligen jättesnäll och skulle inte göra en fluga förnär...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: ElmusPride_
·
B
Träning och alla tips mottages tacksamt. Hon går fram och drar i repen när hon står i gången, jag är envisheten själv och flyttar tillbaka henne...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Cailla
·
Träning Blev nåt strul när jag skickade förra så texten försvann. Moderator får gärna ta bort den andra :bow: Jo det som stod då alltså var...
Svar
7
· Visningar
785
E
Träning Jag har en fd travare som är 6 år och som jag håller på att "rida" in. Men jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha lite hjälp...
Svar
17
· Visningar
1 084
Senast: ponnylollo
·
B
Träning Hej ! Har just fått hem fölungen på 6 månader. Inte så mkt hanterad, och jag känner att det vore bra att ha en bra grund och start att...
2
Svar
39
· Visningar
2 652
Senast: CaliforniaSwed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp