Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
  • Låst
Träning Hejsan, nu står det mycket om NH. Men är det någon som kan förklara för mig vad NH är för nått och hur man går till väga? Gör, lär...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: Sippus
·
Träning Är lite orolig just nu, min fd. ponny som jag sålde till en jättesöt tjej och hennes familj har börjat strula lite. Han har blivit...
Svar
11
· Visningar
1 454
Senast: Netted
·
U
Träning Hej! Är det någon här som har klicker tränat sin häst? och hur har det i såfall gått? hur har ni gjort med beröm- eftersom klick betyder...
2
Svar
37
· Visningar
2 290
Senast: TinkerTant
·
T
Träning Hejsan. Jag har ett 12årigt tinkersto som inte kan lyfta benen utan hela tiden flyttar sig i sidledes å sparkar när du ska pröva lyfta...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: Luleå
·
L
Träning -------------------------------------------------------------------------------- Har ett 13-årigt sto som alltid "tränat" (har varit...
Svar
5
· Visningar
1 470
Senast: LitenGnista
·
I
Träning Har precis blivit medryttare på en varmblodstravare, men behöver lite förslag och tips. Nalle är 4 år och inte så mycket riden, kan lite...
Svar
6
· Visningar
1 540
Senast: IngelaH
·
P
Träning I ett ganska nytt nummer av Hästfocus finns en artikel om rollkür och vad det gör mot hästen. Jag vet att vissa här verkar vara trötta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 975
Senast: Sammet
·
A
Träning Kan man utbilda en häst genom att rida barbacka, och sitta ner. Eller ska man rida lätt och stå i fältsits mycket? För och...
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: Zadir
·
Träning Jag håller på att hjälpa mina kompis att rida in sin nya unghäst, och ingen av oss har väl jättemycket erfarenhet på området. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: klabbarparn
·
E
Träning Hej. Jag rider en häst ca 4 gånger i veckan och så fort jag ska kratsa hovarna försöker hon huga efter mig och man märker tydligt att...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Molekyl
·
T
Träning Har hört o läst, bla i Hempflings bok "Dansa med hästar" att det är skadligt att rygga föl och unghästar. Tänkte höra om eran åsikt om...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: CaliforniaSwed
·
C
Träning VIll att hästen ska börja jobba med hela kropppen och gå på tygeln och trampa under sig. Bra att rida på bommar i böjda spår? Han går...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Callitsson
·
T
Träning Hej. Har köpt en ponny som kommer om 2 veckor nu, det är en liten tevlid dam på 8 år, som mäst är skogsriden, men kan alla 3...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: ponnylollo
·
R
Träning Jag har nu köpt en häst, ett sto, en väldigt pigg 9-åring. Eftersom jag flyttade henne till det nya stallet tänkte jag att hon bara...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: wallerie
·
Träning Hur introducerade ni tömkörningen för era unghästar/hästar? Hur gick ni tillväga?
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Pinkilly
·
S
Träning Jag vill veta bra tips på HUR man bygger upp mycket muskler, speciellt i RYGG och BOG. Min häst är ett halvblod på 13 år, som ej är...
Svar
10
· Visningar
2 457
E
Träning De är så att min häst är/blir väldigt hård i munnen. Hon blir det för att jag blir hård i handen när jag rider henne. Alltså, hon är en...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: emgard98
·
U
Träning hur lär man ponnyn ligg??:confused: min ponny är välldigt vig och kan klia sig stjälv på svansroten!:rofl:
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Torun
·
U
Träning Har en häst som inte vill söka ngt stöd ni bettet alls. Jag rider på halvlånga till gräns på långa tyglar. Kortar jag dem för att få...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Uberbitch
·
E
Träning jag har väl inte själva problemet att fånga henne, men det är de att hon gärna går i från och ställer sig med huvudet i ett hörn. blir...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp