Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Jag rider en islandshäst, inte jag som äger han utan är bara skötare. Han är verkligen jättesnäll och skulle inte göra en fluga förnär...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: ElmusPride_
·
B
Träning och alla tips mottages tacksamt. Hon går fram och drar i repen när hon står i gången, jag är envisheten själv och flyttar tillbaka henne...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Cailla
·
Träning Blev nåt strul när jag skickade förra så texten försvann. Moderator får gärna ta bort den andra :bow: Jo det som stod då alltså var...
Svar
7
· Visningar
785
E
Träning Jag har en fd travare som är 6 år och som jag håller på att "rida" in. Men jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha lite hjälp...
Svar
17
· Visningar
1 085
Senast: ponnylollo
·
B
Träning Hej ! Har just fått hem fölungen på 6 månader. Inte så mkt hanterad, och jag känner att det vore bra att ha en bra grund och start att...
2
Svar
39
· Visningar
2 652
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Jag har en ridtravare, valack 9 år. Han har varit ridhäst i lite mer än 2 år. För 3 månader sedan fick jag veta att han hade ont i...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: flashlight
·
J
Träning Ved menas med att rida på volten? Har hört vissa fråga, "ska/har du ridit på volten idag?" menar de att man bara har ridit på voltspåret...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: tindra
·
P
Träning En häst som jag är medryttare på har börjat backa varje gång jag försöker sitta upp. Jag kan spänna sadelgjorden och dra ner stigbyglar...
2
Svar
34
· Visningar
2 987
Senast: emgard98
·
Z
Träning Min pålle är världens goaste när allt sker på hans villkor, vilket naturligtvis jag inte går med på. Han gör det jag ber honom om...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Thrill
·
M
Träning hej jag har ett varmblod som är 13 år. och han har en dålig sida att han sparkar mot en när han t.ex har smitit ur hagen går man efter...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: marie_eng46
·
M
Träning Jag har nyligen köpt en 11 årigt varmblod som har gått som ridhäst ett par år. Han är kanon att rida i skritten och söker sig lätt ner...
Svar
2
· Visningar
731
S
Träning Vet inte om min häst är olycklig... Idag var väl första gången på bra länge som tanken slog mig. Först tog hon några steg emot mig i...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: Silly
·
A
Träning Jag sköter om en rätt gammal häst. En ridskolehäst, bör tilläggas. Han är triangelmärkt pga. patellaupphakning. Han har stått på...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: la06
·
M
Träning Jahupp, så var det dags då. Haft häst som haft boxvila i en vecka som nu ska ut i liten hage själv. Givetvis är den hagen 500 m bort och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 588
Senast: Goldi
·
Träning Min kompis har en tvåårig häst som hon har fött upp själv. Ett sto. Hästen har alltid varit ganska tuff och det hände då och då att...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Goldi
·
Träning Jag har en inackordering i mitt stall... Till saken hör att hästen i fråga fortfarande är obroddad fram och barfota bak. (Barfota bak...
2
Svar
20
· Visningar
2 169
Senast: Luleå
·
B
Träning När jag har flyttat min häst, har gjort det 3 ggr hitills, så har jag ridit över till de nya stallen, det har inte varit så långt mellan...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Thora
·
W
  • Låst
Träning Varför får man inte fråga är vilka tillridare andra rekommenderar. Självklart kan jag läsa annonser men vad andra tycker, har för...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: IngelaH
·
Träning Är det någon som har erfarenhet av hur man får hästen att vilja vara ute i hagen? Min blir efter en eller ett par timmar hysterisk och...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 786
Senast: majola
·
Träning Kikar lite efter en till häst, vill eg ha en äldre, mer utbildad dam/herre, men sådana haglar det inte av i rätt prisklass, så kikat en...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 645
Senast: Groddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp