Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ni era hästar på bete? Hur länge? Rids de under tiden? Hur mycket? Fodras de med annat foder? Går de på samma bete under hela...
2
Svar
22
· Visningar
2 023
Senast: fyrahovar
·
J
Träning Jag letar just nu foderhäst.. helst skulle jag ju vilja köpa den senare om jag trivs med den. Problemet är självklart pengar... en häst...
Svar
10
· Visningar
899
Senast: Jullan
·
L
Träning Jag ska sätta igång en 20 årig isläning som bara gått och "skotat" i ½-1 år, han har alltså ingen kondis alls! Jag vill gärna ha alla...
Svar
6
· Visningar
758
Senast: cristobal
·
Träning När man rider så ska man väl ha stödet på ytter tygel? (av vad jag har hört?) Men i alla fall, det inte blir så mkt till stöd på ytter...
Svar
18
· Visningar
1 299
Senast: Evelyn
·
Träning Vad har ni för erfarenheter med att ha häst tillsammans med kor? Tjurar? Kan man ha hästar med dom, eller bör de gå i skilda hagar...
2
Svar
22
· Visningar
1 619
Senast: zillax89
·
M
Träning Jag har för 2 månader sen fått ett vbl sto. 2 veckor senare fick jag i uppgift att ta hand om hennes föl. (han är nu 9 mån) De som...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: zillax89
·
P
Träning Jag skulle behöva lite inspiration, vill leka och busa med min häst för att kunna stärka banden mellan oss men har verkligen INGA ideer...
Svar
4
· Visningar
1 531
Senast: Paintball
·
Träning Känner att jag behöver lite tankar från folk utifrån, lite idéer och massa stöd. Idag är jag världens sämsta hästägare. Idag funderar...
2
Svar
24
· Visningar
2 199
Senast: Yrja
·
T
Träning Hej, Jag har en 3 árig arab valack som vaggar med huvudet och framkroppen även ibland med fram benen sidledes. Han har blivit...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Norna Hamingja
·
N
Träning Vad gör ni av tygelresterna som blir kvar när ni tömkör? Jag har inte kommit på någon bra modell för att hålla i dom. Det blir ju några...
Svar
8
· Visningar
1 198
K
Träning Ska äntligen köpa en häst! :rofl: Allting är fixat, förutom en sak. Stallplatsen. Vi har letat runt överallt men ingen har en plats...
Svar
12
· Visningar
1 047
Senast: Mitrolle
·
Träning Jag behöver hjälp med igångsättning av mitt 15åriga sto. I somras (september) skadade hon gaffelbandet (V fram) och nu börjar de bli...
Svar
5
· Visningar
749
Träning japp min foderhäst är väldigt arg och stressad mot boxgrannarna, mest när hon äter och jag är inne hos henne, enligt ägaren så har hon...
Svar
16
· Visningar
1 146
L
Träning Hejsan, jag har ett 19 årigt halvblod, som jag endast använder till fritidsridning, även om han orkar mycket mer. Dock har ajg redan...
Svar
11
· Visningar
1 651
Senast: Lantlolla
·
S
Träning Jag har en unghäst som jag tycker tar lite för dåligt stöd på bettet. Det är svårt att förklara, men jag får ingen riktig kontakt med...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: pic
·
T
Träning Vad ska man göra? Våran ponny gör alltid en fin motionsslinga i sin box, varje dag/natt/morgon... Vi har ett litet stall (4 hästar)...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 610
J
Träning Jag har 2 hästar som går i en förhållandevis knagglig och hård hage såklart *djup tjäle*.När jag släpper ut dom på morgonen skrittar dom...
Svar
12
· Visningar
1 613
T
Träning jag har en hingst som jag ska rida in och han går inte ha att göra med.han är inte alls sammarbetsvillig. en bekant sa till mig,när...
Svar
7
· Visningar
1 377
H
Träning Hej på er allihop!Första gången jag försöker finna råd genom att skriva själv här...har läst andras problem och svar och tycker att...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: saila
·
Träning ...ja kan kanske tyckas lite ovanligt, men det blir ju ofta så när hästarna har fri tillgång på mat o en stor fin hage. Har fem hästar i...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: zeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp