Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Jag har en stor femårig valack, korsning melllan ardenner och halvblod. Han är världens underbaraste häst och jag håller för fullt på...
Svar
13
· Visningar
1 445
Senast: Paradis
·
K
Träning Hur stark lampa har ni till hästarna på nätterna?
2 3
Svar
48
· Visningar
2 701
Senast: SuperTezza
·
F
Träning Ni som har hästar som sparkas,står ni ut med att få lov att att alltid rida längst bak när ni rider ut med någon? Eller alltid hålla sig...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Linker
·
Träning Mitt sto har stora svårigheter vid ridning just nu. Det har hållt på ett tag, men blivit värre nu. Hon är genomgången regelbundet av...
2
Svar
25
· Visningar
3 917
Senast: MissInterpreted
·
Träning Nu på sportlovet ska jag åka bort och vara tränare för en tjej, men jag får totalt hjärnsläpp när jag försöker komma på vad jag ska låta...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Youmeoh
·
T
Träning Är en lycklig nybliven medryttare på ett 27årig ponnysto! :love: Ska rida henne varje onsdag och på onsdag hade jag tänkt ta igenom...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 301
Senast: Tebazz
·
S
Träning Vad brukar ni hitta på med pållarna när ni rider ut? Det finns ju det vanliga; sidvärts, tempoväxlingar, övergångar... Kommer inte på...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: charmant
·
M
Träning hoppas nån kan ge mig lite tips om min häst. det är så att hon alltid varit uppväxt med att stå lös utomhus när man selar. vi har inte...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
G
Träning Nu vill jag inte peka ut någon utan bara fråga vad ni anser vara helt i sin rätt eller helt galet fel? Häst: Travnordis som gått löp...
Svar
9
· Visningar
1 383
Senast: MaaritK
·
F
Träning Hejsan, undrar hur era hästar har vuxit efter 2,5 år ålder? Jag köpte min unghäst för 1,5 år sedan när han bara var 11 månader och...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: schelin_j
·
S
Träning jag jobbar min unghäst en hel del från marken, och har hela tiden lagt in beröring med tömmar, påsar, filtar etc, fladdrar med grejor...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: scesar
·
H
Träning Vet inte vart jag ska lägga tråden, så prövar här. Sätter just nu igång ponnyn efter 3 månaders vila. Har skrittat henne i 3½...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Tebazz
·
M
Träning Hur ska man rida en åttvolt om man har 10 ridskolebarn som ska rida det samtidigt på dem två stora voletrna, hur ska man göra så att de...
Svar
7
· Visningar
1 930
Senast: IngelaH
·
A
Träning Hoj! Mitt första inlägg här!! :cool: Jag har ett problem...jag är "rädd" för hästar. Det är inte liksom så att jag tror dom planerar...
Svar
5
· Visningar
834
Senast: Norrsken81
·
S
Träning Är det ok att daska till en häst när den t ex 'hugger' mot en osv? Hur hanterar ni hästar som hotar och har sig? På ridskolan här...
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: Ia4
·
A
Träning Hej alla! Behöver vettiga råd om hur jag ska göra för att få min häst till att sluta stegra sig när jag rider.:confused: Tacksam...
2
Svar
28
· Visningar
4 441
Senast: Lazio
·
Träning Jag har en dröm om att göra en långritt på Irland eller Skottland, och även om jag åker med arrangör så är det ju så mycket roligare att...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: danilo
·
A
Träning vad gör man åt en häst som inte vill gå in,,,vill inte gå ifrån stallplan,,och är tittig och letar ursäkt att bli rädd och tvärvända och...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: _jossan__
·
Träning En lite udda fråga om hästhantering......:) Jag har en arabvalack (egen) och en B-ponny (foder). B-ponnyn som har gått på ridskola...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 977
Senast: murran
·
W
Träning Jag har mitt lilla varmblods sto på 9 år, hon är knappt riden eller något innan ja köpte henne och jag jobbar med henne dagligen så gott...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Wild_child__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp