Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Undrar bara lite allmänt ifall era hästar fått några "biverkningar " av Back on Track paddarna... har en häst med kotledsinflammationer...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö JAAAAA! Fick höanalysen idag, KVOT 6,35!!! :banana: Det enda som saknas är selen, finns tokoselen att få tag på apoteket utan...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: Kassiopeja
·
Foder & Strö Detta är ju högst individuellt vet jag, både beroende på vilken häst man har och hur bra pris man får på höet. Men en arab/halvblods...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Kassiopeja
·
L
Foder & Strö HAr funderat lite om det här ang. foder.. Om man ger ett ensilage/hösilage till en häst som har låg TS halt så måste ju det väga mer än...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Kassiopeja
·
Hästvård Tips och idéer efterlyses, veterinärerna har inte en aning om vad det är för fel! :crazy: För ca tre veckor sen hade vi misstänkt...
2
Svar
37
· Visningar
2 681
Senast: Sophia_
·
Hästvård Jag sitter i en klubbstyrelse och vi har en häst som i våras "dömdes ut" och skall T-märkas. Vi hade haft möjlighet att få den avlivad...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: mimmipigg
·
Hästvård vet inte riktigt om jag har lagt tråden rätt men HUR uppkommer bockbent?
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: kem
·
Foder & Strö Vi har resonerat fram och tillbaka på fri tillgång av grovfoder, fn har stallet hösilage som alla hästar fodras med. Men så kom frågan...
2
Svar
23
· Visningar
2 789
L
Foder & Strö I mitt stall har vi upptäckt att vårat hösilage har en aceton liknande doft när balen öppnas. Lukten på de yttre lagren avmattas efter...
2
Svar
38
· Visningar
5 019
Senast: hästmyran
·
Hästvård Någon som vet nått om det? min häst har möjligtvis inflammation i höftleden och jag undrar vad det är för prognos på detta och vad ni...
Svar
2
· Visningar
1 199
Senast: Sonic76
·
F
Foder & Strö Någon som vet om Analycen är bra... De som sammarbetar med krafft?? :bump:
Svar
6
· Visningar
898
Senast: **Lina**
·
P
Hästvård min häst har fått småknottror på din vänstra sida på magen som hon tycker är skönt å man kliar bort. vad är detta? varför finns dom där...
2
Svar
25
· Visningar
2 817
Senast: Zandrah
·
S
Foder & Strö vad händer med näringsinehållet när gräset fryser? skummade snabbt igenom en artikel i ridsport för ett tag sen och hittar inte igen...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: evis
·
M
Foder & Strö Har ett sto som för några månader sen då hon gick på bete började hosta någongång då och då. Hon har fortsatt med det och hostar någon...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: Egonson
·
B
Hästvård har inte avmaskat under sommaren då träckprov visade mycket lite EPG. Har sett styngflugans gula ägg på hästarna och tänkte därför...
Svar
18
· Visningar
6 827
Hästvård Nu har jag varit in för andra gången på några veckor med valacken. Vet. konstaterade att han är bättre men långt ifrån bra. Hältan satt...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Corax
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst vetekli för att få lite bättre kalk/fosfor balans. Men nu har han flera dagar på raken varit svullen i...
Svar
2
· Visningar
781
Hästvård Vad är det för skillnad på dom olika yrkerna? :o Mvh/Maria
Svar
5
· Visningar
2 084
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Hur många kilo äter en stor häst av ett hö med medelvärde om dagen? Om den får fri tillgång... Hur mycket betalar ni för erat hö...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: Ideaal
·
Foder & Strö Har bla sett detta fodret hos Dynavena och undrar lite om det. Är det någon här som använder det? Har förstått att det är något man ger...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: popeye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp