Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag har lite problem med mjäll, tycker att det har ökat de senaste året och behöver därför tips på vad som kan göras åt mjället. Jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 508
Senast: Rosett
·
Äldre Hej! Vet att det finns kunniga jurister här och vill passa på att fråga om ett köp av begagnad bil. Vi är inga bilexperter och har...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: Mia_R
·
Hemmet Vi är på gång och letar hus men jag tycker det är så himla svårt att räkna på vad det faktiskt kommer att kosta. Vi letar inom ett...
Svar
17
· Visningar
1 397
Senast: Fiorano
·
Äldre Kan man överklaga beslut ang ersättning för en skada från sitt försäkringsbolag och är det någon som gjort det här och hur gick det för er?
Svar
11
· Visningar
2 082
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Jag slutade snusa för tre dagar sedan. Cold turkey, pang bom, slut. Från en dosa stark portionssnus på två-tre dagar (så pass...
2
Svar
20
· Visningar
5 930
Senast: pepp
·
Mat Hittade ingen tråd som passade det jag letade efter. Eftersom jag ska ev. studera nu till höst behöver jag massa tips. Gärna en hel del...
2
Svar
24
· Visningar
3 265
Senast: Greyshine
·
Äldre Vad ser ni på Netflix? Vad rekommenderar ni? Jag har precis sett klart alla säsonger av Shameless :cry:
5 6 7
Svar
131
· Visningar
17 529
Senast: Pancakes
·
Hemmet Eventuellt kommer jag bli singel. Tittar på lösningar för att inte bara få det att gå runt, utan få en bra budget där ett sparande ingår...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
16 431
Äldre Min veterinär har begärt in ett förhandsbesked från försäkringsbolaget angående en operation. Hur funkar det, ringer djursjukhuset upp...
Svar
4
· Visningar
592
Senast: Jeps
·
Äldre Jag är lite besatt av Japan, Tokyo främst. Kollar den här youtubaren och drömmer mig bort: Det som lockar med Japan är att det är så...
Svar
1
· Visningar
487
Äldre Vad är era godaste och bästa tårtkombinationer? Fluff är himla tacksamt att göra och sååå gott men vill testa något nytt från det...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: Beeboppe
·
Äldre Finns det något anonymt sätt att ta reda på om en person har fått bygglov för ett tillbygge?
2
Svar
38
· Visningar
1 937
Senast: MiaMia
·
Mat Jag behöver tips och inspiration! Ha börjat må illa mest hela tiden men mest i samband med mat. Dels tror jag att det kan vara en...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: Mabuse
·
Relationer Ett hus inköpt gemensamt för 2 miljoner, nu värderat till 3 en vinst alltså på 1 miljon som båda parter är överens om. En av parterna...
Svar
18
· Visningar
1 607
Senast: MiaMia
·
Relationer Som rubriken lyder, jag är nyinflyttad till Stockholm för att göra min masterutbildning. Jag flyttade in till min pojkvän som kommer...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 317
Äldre Jag råkade tappa min telefon i handfatet fullt med vatten igår kväll. :banghead: Stängde av den och blåste med hårtork med kalluft en...
2
Svar
30
· Visningar
1 850
Senast: Raderad medlem 6459
·
Hemmet För tredje kvällen i rad har jag gigantiska getingar i köket som svärmar kring lysrörslampan i taket, förstår inte hur dom kommer in...
2
Svar
23
· Visningar
3 473
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Jag sitter och kollar lite efter jobb, sådana som redan är "på rätt inriktning" eller hur det nu ska sägas. Men om jag vill göra något...
Svar
8
· Visningar
882
Fritid Nu behöver jag göra mig av med min bil och köpa en annan. Jag kommer inte undan längre. Frågan är bara vad jag ska byta till. Dragkula...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 528
Trädgård & Växter Jag har sått vintersallat. Ska pilla ner lite palsternacka också när jag har tagit bort ärtplantorna. Vad mer kan sås på hösten?
Svar
2
· Visningar
333
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp