Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Ja, utöver att ingå äktenskap med partnern då, givetvis. Jag och fästmannen har varit förlovade sedan oktober och har funderat på hur vi... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 860
Senast: Elisha
·
Kropp & Själ Jag har under en kortare tid (kanske lite drygt tre månader) märkt av att jag blivit fumlig. Slår i saker, dörrposter, trösklar osv. Ska... 10 11 12
Svar
239
· Visningar
44 037
Senast: Trasdocka
·
Samhälle Lokaltidningen rapporterade och jag dubbelkollade. Arbetsförmedligen tar bort aktivettsrapporten tillfälligt. Nästa rapport ska vara...
Svar
4
· Visningar
620
Senast: Raderad medlem 94602
·
Skola & Jobb Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men...
Svar
5
· Visningar
1 197
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Min ena gmailadress har blivit knepig och skickar inte mail från datorn. Mailen står som skickade men kommer inte fram. Från telefonen...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: TinyWiny
·
Kultur EBU har gått ut med info om att de ställer in Eurovision Song Contest i Rotterdam i år...
Svar
13
· Visningar
1 227
Skola & Jobb Vad menas med ”vid arbetsdagens slut”, vilken tid är det man syftar på? 16/17?
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Ut med er i solen. Skit i Corona och diverse skärmar. Det ger motståndskraft på riktigt för hjärta o själ. Hepp o hoj, ses i kväll. 2 3
Svar
45
· Visningar
2 839
Senast: Habina
·
IT & mobiler Jag ska göra en telefonintervju och är så hemskt dålig på att skriva anteckningar under samtal så jag kommer ihåg vad som sas. Så jag...
Svar
8
· Visningar
1 124
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Samhälle Fortsättning på förra tråden angående Covid-19. 99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
119 931
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Är det nån mer än jag som får ont i tänderna i samband med förkylningar och hormonförändringar (exempelvis mens)? Det här blev jag...
Svar
17
· Visningar
1 381
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Har skaffat mig en bettskena som ska motverka snarkning och nog tycker jag den hjälper, men jag får ju så jävla ont i käkarna?! Hur...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till ert gråa hår? Aktivt, passivt eller inte alls? Andras hår? Eller tänker kring avsaknaden av det - en fruktan... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 823
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag vet att det tycks lite olika om detta, och att det till viss del beror på vilket jobb man har, men när ska man stanna hemma från... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
19 845
Senast: Monkie
·
IT & mobiler Jag tänkte köpa mig en kompostkvarn och den jag vill ha kräver en del av säkringarna. Man bör ha 16 ampere. Men hur vet man hur många... 2
Svar
38
· Visningar
2 583
Relationer Som en del utav er vet så ska jag och min sambo gifta oss, och vi funderar lite på hur vi vill göra med vår ekonomi. För oss båda är det... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
10 147
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Det finns ju fler än jag här på buke med sömnproblem, och vad jag har förstått så tar flera här melatonin för att kunna sova. Hur tycker... 2
Svar
38
· Visningar
2 672
Senast: SiZo
·
Samhälle om man ärver 2 miljoner av person X och en del händelser pekar på att den som Arvtagaren mördade person X och hamnar i fängelse. Vad...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Myzan87
·
Hemmet Har fått ärva min mormors bröllopsservis (minst 60 år gammal), men hur jag än söker så hittar jag inte vad modellen heter (står modell F...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Har problem med dessa jäkla fåglar, de för ett oväsen så hela huset vibrerar. Nån som vet hur jag blir av med dem. Har provat skrämma...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025