Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Det verkar bli en reform som ser hyfsad ut för hästgårdarna faktiskt. Det verkar som att all mark kommer att få ta del av pengarna till...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: TomasN
·
M
Hästmänniskan Hej jag har två st inhyrda hästar i mitt stall ägaren har bara lämnat dom.Hennes mamma betalar men vi har egentligen inte plats till dom...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: QuickStar
·
L
Hästmänniskan Jag har lånat ett shettissto på foder. Hon kom hit 18/1, vi har hämtat henne hos förra fodervärden och bara haft telefonkontakt med...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: break_a_leg
·
D
Hästmänniskan Antagligen måste jag åka in på klinik och röntga min häst. Han har troligtvis en hovbensfraktur och nu är jag lite nyfiken på vad det...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Clintan
·
A
Hästmänniskan Till sommaren ska vi byta ut innerväggen (eller vad man ska kalla det) som nu består av masonit med någon typ av isolering (vet ej vad)...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästmänniskan Någon Bukefalist som har erfarenhet i ämnet? Var köper man? Pris? Vad ska man tänka på etc? Allt av intresse välkomnas!
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: BeastieBabe
·
H
Hästmänniskan Efter att ha gjort en rejäl paus från denna historia, så återkommer jag nu.För er som inte läst tidigare trådar handlar detta om en...
Svar
18
· Visningar
1 780
Senast: Agraff
·
Y
Hästmänniskan om man får betala extra för sadelkamaren (dvs det ingår inte i boxhyran) inte någon större summa, ca 100-200 kr i månaden vad tycker ni...
Svar
15
· Visningar
1 241
Senast: Mona
·
K
Hästmänniskan Jo hej det är så att ja har tänkt att söka ett gymnasium med inriktning häst. Enligt vad jag har läst så ska man uppnå...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: chakira
·
H
Hästmänniskan Ni som är ridinstruktörer eller håller på att utbildar er till det. Hur har ni blivit det? Har ni gått Hippologen eller har ni gått på...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: chakira
·
Hästmänniskan Har sett ett tomt hus när jag vart ute och ridit. Ca 30 m från detta hus står ett nybyggt hus. Sååå, jag drar slutsatsen att i det nya...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Finns det knep, har vi missat något eller är jag bara tafflig? Vi har långa staket och i höstas köpte vi ett starkare aggregat som...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: mian1
·
G
Hästmänniskan Någon här som känner till vart man kan titta (hemsida tex) om man är intresserad av att utbilda sig till hästmassör?!
Svar
2
· Visningar
777
Senast: glittertuss
·
Hästmänniskan Har hört om ngn som har det. Hur funkar det eg.? vad är nätet gjort av osv? är otroligt nyfiken! :)
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: BeastieBabe
·
P
Hästmänniskan Jag undrar lite vad man ska tänka på innan man tar emot en häst på foder? Den ska väl genomgå vetrinärbesiktning innan eller? Så man...
Svar
7
· Visningar
2 310
Senast: caradan
·
Hästmänniskan Jag har bara gräsmatta framför och runt stallet och det blir VÄLDIGT lerigt att gå på denm med hästarna och därför funderar jag på att...
Svar
5
· Visningar
5 062
Senast: caradan
·
J
Hästmänniskan Skall ansluta en värmefläkt i täckes"rummet". Letat med ljus och lykta efter en väggkontakt med IP 54. IP 44 finns det massor av och...
Svar
8
· Visningar
1 297
Senast: Fifflan
·
Hästmänniskan Min häst ska i slutet av denna månad flytta på lösdrift. Han har just haft bronkit och vet sa att han absolut ej ska stå på halm vilket...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: crazy
·
Hästmänniskan Var går gränsen för vad som räknas som grovsopor? Jag är av uppfattningen att t ex möbler kan ställas i ett grovsoprum. Nu anser...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Pelle_P
·
K
Hästmänniskan Vad är minimimåtten för stallgång? Jag läser i Jordbruksverkets Djurskyddsbestämmelser bör stallgång vara 2,5 m mellan box och vägg...
2
Svar
24
· Visningar
6 327
Senast: cemax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp