Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Nu har jag mera frågor :) Jag har haft flera likit stenar upphängda men jag har varit orolig att hästen skall fastna runt snöret. Så...
Svar
4
· Visningar
1 445
Senast: Buck
·
Träning :crazy:Hej! På min speciella ridskola så finns det en häst där som heter Luella hon är ca 1.58cm. Hon är snäll att hantera i boxen...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: Sirap
·
Ridning Igår satt jag o läste en hel del trådar om just sågning. Min förra tränare visade en stretchövning där jag ställer pållen som på en...
Svar
5
· Visningar
1 776
Senast: Niela
·
Hästhantering Jag och en kompis har flyttat våra hästar till ett mindre stall där det endast är våra två hästar som ska stå installade i vinter. Under...
Svar
12
· Visningar
3 055
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag behöver ideer om hur jag ska göra med mitt sömstuckna sto som nu är omöjlig att få på en baksko på! Alla andra hovar går bra...
Svar
3
· Visningar
1 271
Senast: fruL
·
Hästhantering Nja, det var ju att ta i, för det är hon verkligen inte. Men något är helt klart fel. Min kelgris som alltid kommit fram bland de...
2
Svar
23
· Visningar
5 534
Senast: moiran
·
Hästhantering Hej! Jag har ett varmblodssto på 7 år, hon är en jätte trevlig häst, med mycket kärlek och värme i sig, dock är de nånting hon stör sig...
Svar
5
· Visningar
2 170
Senast: Buck
·
Ridning Hästen jag red förut bet ibland tag i bettet och höll fast det. Inte så hon stack, men hon spände halsen och då hade man inte mycket att...
Svar
17
· Visningar
2 952
Träning Hej ! Jag håller på att skola in en galopphäst till ridhäst. Han är valack och har ett bra temperament och springer inte iväg utan...
Svar
11
· Visningar
1 666
Hästhantering Alltså känner mig som värsta klåpare men har ett problem som tyvärr blivit värre, och jag blir bara mer osäker och det blir en ond...
Svar
11
· Visningar
3 305
Träning hästen jag köpt är sned. jag tror det beror på ett brott på hovbenet som föl, men är inte säker. har ni tips hur man kan mjuka upp henne?
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: videnlis
·
Ridning Hej. Hoppas på att få några kloka tips av er här inne. Det är såhär jag har ridit sedan barnsben ägt en unghäst och främst ridit...
Svar
7
· Visningar
6 555
Senast: Dandylinn
·
Ridning Hej! :) Nu är det så att ända sen jag började rida har jag alltid haft problem med att hålla stigbyglarna på plats! Det är inte så att...
Svar
9
· Visningar
3 169
Hästhantering Vi satt häromdagen och diskuterade vad man kan göra för att slippa snöstyltor på skodda hästar och sulor vill vi inte ha! Då kom...
2
Svar
29
· Visningar
8 672
Senast: annan1
·
Hästhantering Köpte en ny ponny i somras, hade väl lite problem, huvudskygg, bakskygg, benskygg mm. Men som stora dottern sa, med alla dessa problem...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: Zamira
·
Ridning Hej allihop! Jag har under en period sökt efter en bästa vän att ha kul ihop med så väl från marken som genom träning och tävling i...
2
Svar
29
· Visningar
3 770
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en lite fråga till er som kör helbom i hästtransporten! Måste man ta bort hela bommen? Eller går den att vika ut när man...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: mackan
·
Ridning jag har längtat efter denna tiden i mitt liv så länge jag kan minnas. att tjäna tillräckligt mycket för att kunna köpa min alldeles egna...
2
Svar
35
· Visningar
6 012
Senast: Lobelia
·
E
Träning Har en ponny som går in i transporten, men nästan alltid backar ut direkt hon kommit in. Så är det i alla fall om hon går in själv, går...
2
Svar
35
· Visningar
3 923
Senast: Liten
·
Hästhantering Har tre valacker, alla har (även tillsammans) gått med ston förr utan problem. I söndags tog jag hem min nya märr och släppte ihop dem...
2
Svar
32
· Visningar
5 596
Senast: Grazing
·

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp