Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ja, som rubriken säger - hjälp mig att kunna rida lätt igen! :) Känner mig så fruktansvärt svag och stel i höfterna, orkar inte...
Svar
7
· Visningar
1 951
Senast: avur
·
Träning Jag hjälper en tjej med hennes 4-åriga ung ponny. Han är oftast gudomligt snäll & lätt att hantera, men han har på sista tiden börjat...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: Monifa
·
Ridning Ja på mig alltså, inte hästen :p Har ett problem jag inte riktigt får bukt med. Förutom att jag ska till naprapaten om 3 veckor för att...
Svar
11
· Visningar
3 939
Träning Vad menas med det egentligen?? Jag syftar på dressyren, och jag antar att det har att göra med tex bredare/smalare bäcken eller...
Svar
12
· Visningar
2 360
Senast: fejko
·
Ridning Är nybörjare på bukefalos och mer eller mindre på ridning med. Har en dotter 4 år som vill börja rida. Är det för tidigt? Hur kan man gå...
Svar
8
· Visningar
7 935
Träning Hej! Hur ramar man in hästen mellan tygel och skänkel? Några fler tips till en häst som vägrar ganska ofta på hinder? :)
Svar
1
· Visningar
4 682
Senast: Cha9
·
Träning Som rubriken låter hur många ridvägar/stigar har du att välja på vid ditt stall? Där jag står uppstallad så har jag ca 5 ridvägar att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 462
Senast: Dialhard
·
Hästhantering Har en 6 åring som går bra att köra men som blir otålig och vill ut när vi stannar. Åker B-kortsbuss ensam, står längst in, har...
Svar
11
· Visningar
1 646
Senast: Fibusen
·
Träning Hej! Jag har tagit mig an ett projekt. Rida in en unghäst som är 6 år. Jag har nu lärt honom att hoppa upp till 50 cm utan problem och...
Svar
6
· Visningar
1 666
Senast: Piraja
·
Hästhantering Hej! Jag har en bekant som är något år yngre än mig, hon är ägare tillsammans med sin syster till två fina ston. Hästarna är välmående...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 108
Senast: palle
·
Hästhantering Hejsan. Jag har en 9 årig islandshäst som jag köpte i dec förra året. När jag köpte honom gjorde en besiktning dock ej röntgen. I...
Svar
0
· Visningar
1 565
Senast: sofo
·
Träning Jag tänker rida lite jakter med mitt fullblod. Någon mer som hade tänkt rida? Var isf? :)
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: lady_vip
·
Ridning Jag vill ha MASSA tips om hur du anser är de bästa sätten att bygga muskler på din häst.. Nu är jag en sådan hästmänniska som gillar...
2
Svar
30
· Visningar
4 912
Senast: Tousse
·
Hästhantering Skulle ni välja att köra 2 hästar i samma släp som inte känner varandra sedan innan ? Skulle ni göra det om ena hästen endast stått...
Svar
10
· Visningar
1 453
Träning Det har diskuterats klättring enkel och dess vara eller inte vara i träning av unga /otränade hästar. Tänker att vad man definierar som...
2
Svar
24
· Visningar
3 662
Senast: Piraja
·
Hästhantering Idag när jag lasttränade min häst konstaterade jag att hon inte riktigt får plats med mellanväggen, eller hon får plats men jag tror hon...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 522
Senast: Magnum
·
Träning Jag har en ponny som saknar framåtbjudning. Han är lat, och otroligt trög. Jag måste kämpa sk*ten ur mig för att få igång han när vi...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: raggsock
·
Hästhantering Vill börja med att säga att jag har kontakt med en erkänt duktig problemlösare som förhoppningsvis kommer ut till mig under kommande...
Svar
13
· Visningar
2 811
Senast: akleja
·
Träning Hej och hallå, tänkte be er hjälpa mig att spåna fram ett schema för igångsättning på följande häst som jag kommer att hämta till helgen...
Svar
9
· Visningar
1 977
Senast: Cornelia
·
  • Låst
Ridning Har fått en förfrågan om att rida ett fullblod. Hästen är i full kondition, musklar osv. Men rätt så liten. Bara 155 cm. Jag väger för...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp