Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag sitter och velar om ifall jag verkligen vågar sjukskriva mig. jobbar inom äldreomsorgen och är inne i andra månaden av en...
2
Svar
27
· Visningar
6 494
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Jag har precis börjat läsa barnskötarutbildningen via distans hos NTI-skolan, men har av flera personer fått höra att barnskötare...
Svar
17
· Visningar
2 518
Senast: Maqurell
·
Skola & Jobb Hjälp mig! Jag har alltid haft ganska mycket tur på jobbiten och fått jobb via kontakter eller praktik, dvs ej behövs söka jobb, gå på...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: tigerflicka
·
Skola & Jobb Har en undran angående semesterdagar. Enligt min lönespec har jag rätt till 25 dagars betald semester i år. Jag arbetar inom handeln...
2
Svar
34
· Visningar
2 488
Senast: swemale
·
Skola & Jobb Jag är mer och mer inne på att helt släppa det jag har idag, sälja allt, flytta och börja om från scratch. Helt radera ut allt, utom det...
Svar
5
· Visningar
1 443
Senast: Brandgul
·
Skola & Jobb Ska i veckan på anställningsintervju det är ett jobb jag verkligen vill ha och har fått veta att jag på intervjuen ska ange vad jag har...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: TomasN
·
Skola & Jobb Jag har tillfrågats om jag vill ta ett korrekturläsningsuppdrag från en vän till en vän som har skrivit en roman. Jag funderar dock på...
Svar
11
· Visningar
5 516
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb Ja jag tänkte att här på allvetande forumet kanske någon har upplevt något liknande. I höstas blev jag sjukskriven i nästan två månader...
Svar
16
· Visningar
8 874
Skola & Jobb Får man ha semester från ett jobb och jobba som vikarie för ett annat jobb under den tiden? Om semestern är den tiden man slutar på ett...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Enya
·
Skola & Jobb From 1:e mars går jag upp till heltid och jobbar endast "svarta" dagar och dagtid. Det blir ett nytt anställningsavtal, men de vill...
Svar
9
· Visningar
2 289
Senast: Tora
·
Skola & Jobb Jag ska vara tjänstledig från den 3/3 till och med den 14/3, och undrar nu hur många dagar jag anses vara tjänstledig. Jag är med på...
Svar
9
· Visningar
3 336
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Efter gymnasiet hade jag ingen aning om vad jag ville bli. Efter ett halvår av arbetslöshet bestämde jag mig att plugga till något och...
Svar
13
· Visningar
2 170
Senast: engill
·
Skola & Jobb Frågar för en förtvivlad vän. Är fullt medveten att detta är en facklig sak, så hon ska ringa i morgon. Min vän jobbar inom ett privat...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: Zoya
·
Skola & Jobb Jag och en kollega ska genomföra intervjuer i den studie vi jobbar med (D-uppsats). Vår tänkta bandspelare har gått sönder och vi lyckas...
2
Svar
20
· Visningar
17 263
Senast: Miljah
·
Skola & Jobb Skulle vara jättetacksam om någon orkar läsa (med reservation för att jag låter som en bortskämd skitunge) och kanske bolla lite med...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: Grettir
·
Skola & Jobb ...som inte följer arbetsmiljölagen fast de har både anställda och praktikanter? Anställda och praktikanter som på de här stälena inte...
Svar
2
· Visningar
487
Skola & Jobb Jag får titt som tätt jobberbjudanden (eller intresseförfrågningar är väl mer korrekt beskrivet) från rekryterare på LinkedIn. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 507
Senast: Lupino
·
Skola & Jobb Har precis kommit tillbaka från jobbet efter tre veckors ledighet. Jag har ett ganska tungt jobb, lyfter min brukare (30 kg) och denne...
2
Svar
34
· Visningar
4 005
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Sitter och grubblar på utbildning igen :nailbiting: Just nu funderar jag på YH utbildning till redovisningsekonom. Någon som har...
Svar
9
· Visningar
5 435
Senast: Iglatjarn
·
Skola & Jobb På torsdag ska jag på intervju på ett företag som fungerar som en vårdcentral, fast privat alltså. De har bett mig komma efter att ha...
Svar
2
· Visningar
701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp