Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Har p.g.a. personliga skäl bestämt mig för att hoppa av min utbildning och sedan söka om till våren "i rätt stad". Nu ska jag alltså...
Svar
16
· Visningar
2 146
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Eftersom det anställs en hel del i mitt företag just nu så får jag snart en rumskompis på mitt kontorsrum. Helt ok, men även om jag inte...
Svar
16
· Visningar
1 773
Senast: moiran
·
Skola & Jobb Jag har aldrig funderat på varken facket eller a-kassan tidigare, jobbar i familjeföretag och lär inte bli arbetslös härifrån. Hade jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 286
Senast: athena
·
Skola & Jobb Någon som har koll på om det går att söka kurser som är stängda för sen anmälan? Och om någon gjort det, hur fick ni reda på att man...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: AVB
·
P
Skola & Jobb Jag har fått erbjudande om en tjänst som passar mig mycket bättre, fine! Jag meddelade min nuvarande chef om att jag ville säga upp mig...
2
Svar
23
· Visningar
4 291
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag fick nyss sjukanmäla mig igen, tredje gången på 1,5 vecka:wtf: Jag är nämligen timmis, skulle jobbat lör-sön förra veckan, blev...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Myssan
·
Skola & Jobb Jag har verkligen för mig att jag läste att fribeloppet skulle bli (rejält) höjt 2014. Ni som har CSN i år, har ni fått högre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Emmmmma
·
Skola & Jobb Idag fick vi ett allmänt mail från vår chef om lite allmänna ordningsregler på arbetsplatsen, inget konstigt då det är många nya på...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
28 484
Senast: rubytoo
·
Skola & Jobb Ska nu börja jobba igen efter föräldrarledigheten,och funderar på att i framtiden skippa 2 av mina fyra helgdagar,och tänkte räkna ut...
Svar
8
· Visningar
2 054
Senast: Dessy
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 186
Senast: ptr
·
Skola & Jobb Jag är enormt sugen på att söka mig till alperna nästa säsong för att jobba, åka skidor och träffa nya, härliga människor. Helst skulle...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Ok, nu börjar det dra ihop sig med skräckblandad förtjusning och jag ska inom en snar framtid på flertalet arbetsintervjuer...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Vet någon vad det finns för utbildningar som ger jobb inom djurnäringen på distans? Krav för mig är att det är en högskoleutbildning...
Svar
13
· Visningar
3 262
Senast: Eligible
·
Skola & Jobb Jag jobbar på en IT-avdelning inom offentlig sektor. Jag har hand om kundtjänst via telefon vilket innebär att medarbetare ringer till...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: gillaj
·
Skola & Jobb Först av allt: tack för alla ni som hjälpte mig i somras med att komma på något! :) Nu står det still i huvudet igen :meh: Jag har...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: hier
·
Skola & Jobb Jag ligger själv i startgroparna men ena dan känner jag mig oövervinnerlig och andra dan vet jag inte om jag vågar. Är det nån som...
2
Svar
22
· Visningar
1 973
Skola & Jobb Jag får min slutlön nu eftersom min anställning avslutades 31 december. Lönespecen ser ut såhär: Arbetstidkonto: +summa Daglön...
Svar
4
· Visningar
1 777
Skola & Jobb Jag kommer med 90 % säkerhet att påbörja en anställning i slutet av februari och ska plugga om jag inte gör det. Funderar därför på att...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Cydonia
·
Skola & Jobb Jag jobbar idag som specialpedagog och trivs bra med det. Dock har jag alltid haft ett brinnande intresse för anatomi. Jag funderar lite...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: Gimlan
·
Skola & Jobb Kloka buke, hjälp mig välja pluggrupp! På min utbildning jobbar vi tillsammans i grupp stor del av utbildningen. Jag har nu läst en...
Svar
10
· Visningar
1 132
Senast: Ponsse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp