Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Nu behöver jag Bukeoraklet! Min skrivare har börjat dumma sig och jag orkar inte installera om drivrutinerna varannan dag för att den...
Svar
7
· Visningar
531
Senast: Snubbelfot
·
Trädgård & Växter Jag har varit sugen på att ha körsbärsplommon ett tag men tvekat runt. Nu såg jag att Impecta sålde frön, men det verkar kanske lite...
Svar
14
· Visningar
924
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kroknade förra lördagen i förkylningssymtom, halsont, feber, lite hosta och allmänt hängig. Tog Covid-test i onsdags som visade...
2
Svar
23
· Visningar
2 503
Senast: movi
·
Hemmet Efter att ha bott tillsammans med en hantverkare i ca 20 år äger jag nu ett hus på egen hand, och inser att jag inte vet hur man gör när...
Svar
12
· Visningar
958
Senast: hvala
·
Kropp & Själ Har lagt till mig med den fula vanan att när jag är trött mentalt och går i affären köpa på mig lite tröstgodis eller belöning för att...
2
Svar
39
· Visningar
2 984
Senast: Sleepan
·
Mat Nyköpingsbor se hit! På åttiotalet bodde min familj i Nyköping och det finaste te man kunde dricka var Gästabudste ifrån den lokala...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag ska opereras och måste därför såklart duscha hela mig med Descutan eller Hibiscrub. Inklusive håret. Det kommer döda min känsliga...
2
Svar
34
· Visningar
9 273
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Läser vad du skriver här nu. Och ser att du skriver att du vet att du tolkar mig fel, men ändå tolkar det så och insinuerar att jag...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 219
Senast: Fruentimber
·
IT & mobiler Jag kollar nästan aldrig på TV, men väl Youtube. På datorn har jag adblock så jag slipper reklamen, men använder även telefonen...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: Luff
·
Kläder & Bli fin I ett utfall av vredesmod när dragkedjan krånglade på mina ****-chaps från Hööks slet jag av löparen. 😑 Dragkedjan blev lite böjd precis...
Svar
6
· Visningar
496
Samhälle Kan börja med att säga att jag inte har jättestor insikt i minkfarmar och hur de sköts så om någon här vet hur det går till irl vore det...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 957
Senast: Sol
·
Fritid Jag är född i Göteborg men bodde i Skåne 97-09 och i UK sedan dess. Det är November och lockdown och för att liva upp livet lite vill...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: Mimmimamma
·
Fordon Jag har lite beslutsångest som ni gärna får hjälpa mig med. 😅 Minst varannan helg så måste jag ta mig ca 1 mil in till ”stan” och...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 704
  • Låst
Tjatter Försöker vakna till liv för att åka och skifta däck på arbetsbilen. Det går sådär men det är det man har koffeindricka till :D Och ja...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
73 002
Senast: Unafraid
·
Tjatter Just nu Ahlgrens bilar och ett glas vin :d 🍷 Det ar verkligen hojden av lycka!❤
2
Svar
24
· Visningar
1 149
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag vill göra om lite i badrummet. Det kräver en ny duschstång, som är för hörn. Problemet är att vi inte får borra i väggarna. Har...
2
Svar
24
· Visningar
8 251
Senast: Rie
·
IT & mobiler När man pratar i telefon med telefonen på högtalare så blir det inte rundgång. Hur kommer det sig?
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Jeffery
·
Hemmet Ni som tvättar hundfiltar, kattfiltar, stallkläder och andra tyger som är fulla med djurhår, vad har ni för metod för att bli av med...
Svar
13
· Visningar
6 382
Kropp & Själ Jag började skriva den här tråden igår och med tanke på hur läget ser ut med USA-valet just nu så känner jag nog att jag postar den...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 341
Senast: Fruentimber
·
Skola & Jobb Finns det någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med en uträkning😌🙏 Jag skulle alltså behöva hjälp med att räkna...
Svar
15
· Visningar
967
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp