Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Fjärrkontrollen har tappat kontakt med TVn, som nu är parkerad på Kunskapskanalen. Hade tidigare tillgång till 1 + 2 + 4 + 6. Har tänkt...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: vallhund
·
Samhälle Varför är folk (män) så upprörda över den? Jag tyckte den var jättebra. Den har massor av gillade på Youtube, men över dubbelt så många... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 194
Senast: durachiny
·
Hemmet Vi funderar lite löst på att köpa tomt och bygga hus. Men det som avskräcker lite är allt underhåll med hus. Det vi jämför med är dock...
Svar
10
· Visningar
1 244
Senast: lil-sis
·
Hemmet Vi har planer på att bygga ut huset och har tänkt oss att det blir någon gång under nästa år. (Vår/sommar 2020) Vi har själva en plan på...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Pengy
·
Hemmet Jag ska börja göra zuccinipasta och tittar på en grönsakssvarv. Jag har vare sig käkat zuccinipasta eller varit i närheten av en...
Svar
8
· Visningar
1 232
Senast: Monkie
·
Trädgård & Växter Någon mer som odlar lithops eller har några hemma? Min nya favoritväxt, köpte några olika frösorter som växer i ett miniväxthus med... 2
Svar
20
· Visningar
5 453
Senast: emlem
·
Fritid Jag är nybörjare på yoga. Ingen entusiast mer på planet nödvändigt ont. Men jag ser ju nyttan och vet varför jag behöver det. Någon...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Nordthor
·
Skola & Jobb Nu är det skriva av sig dags igen... Jag vet inte riktigt hur jag skall lösa en situation på jobbet som jag upplever osund. Eller om jag... 2
Svar
39
· Visningar
6 998
Skola & Jobb Fick mitt första ingenjörsjobb efter utbildningen aug 2017 via bemanningsföretag, i Mars 2018 anställdes jag av företaget och där var...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 839
Senast: avslutat medlemskap
·
Hemmet Vi har blivit med hus. Och hela bostaden måste tapetseras om då A de har rökt inne och B vi inte riktigt har samma smak gällande... 2
Svar
22
· Visningar
3 141
Senast: avslutat medlemskap
·
Skola & Jobb Kan man begära att ersättning för arbetstidsförkortning ska vara specad på lönespecifikationen? Jag är inte säker på att jag formulerar...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Thrillie
·
Samhälle Nu kommer ett gäng korkade frågor från en feberhjärna, men jag förstår inte riktigt vad den nya överenskommelsen gällande marknadshyror... 6 7 8
Svar
154
· Visningar
10 388
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Jag trivs egentligen med mitt nuvarande jobb, men saknar att ha en kandidatexamen så jag kan bygga vidare med mer utbildning om jag...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Snubbelfot
·
R
Kropp & Själ Jag har generellt sett problem med jättetorr hy, särskilt såhär på vintern, och när jag flyger så blir ansiktet verkligen knastertorrt... 2
Svar
22
· Visningar
2 269
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 799
Tjatter ...utom du. Har du någon sådan grej? Liten eller stor, praktisk eller teoretisk? För mig är det elektricitet och allt som har med det... 15 16 17
Svar
337
· Visningar
28 048
Kropp & Själ Jag har ingen kronisk smärta, men vid senaste årens frakturer och borttagning av halsmandlar så har denna hjälpt mycket bättre än... 8 9 10
Svar
184
· Visningar
17 331
Hemmet Någon som sett det? Var i så fall?
Svar
3
· Visningar
679
Senast: kakan89
·
Skola & Jobb Hej! Jag går i åttan på högstadiet och börja tänka på mitt gymnasieval! Jag har hyrhäst och tar lektioner i ridning, mitt största...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka