Häst

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Om och kring utrustning. Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Moderatorer: Görel, Lovisaleonora, Hedinn

Tillgängliga prefix:

P
  • Låst
Träning Hur gör ni när ni ska befästa (eller vad man ska kalla det) galoppen på travare? Förklara gärna hur, hur lång tid det tagit och hur ni...
Svar
4
· Visningar
735
T
Foder&Strö Hejsan jag undar om man kan ge hästar havregrynsgröt? Och va är det mera för gröt man kan ge sina hästar. Tacksam för svar. kram Anna
Svar
14
· Visningar
1 795
I
  • Låst
Träning Nu måste jag ha lite fler tips på hur i hela friden jag ska göra med min guldlkimp som inte vill åka transport.:confused: Är så...
Svar
1
· Visningar
697
J
Hästvård Hovledsinflammation i bägge fram (behandlad nu 2 ggr) och knäledsinflammation i båda bak (behandlad 1 ggr) är nu diagnosen... dessutom...
Svar
7
· Visningar
1 021
E
Träning I går provade jag, stallägaren och den andra som står inhyrd i stallet att släppa ihop våra tre hästar i sommarhagen, och det gick bra...
Svar
2
· Visningar
884
· RedFling
E
  • Låst
Träning Hon sparkar bak ut hon stegrar o drar ner huvet mellan frambene.... Smeler man till henne för att makera att nu är de nog så är de...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
6 884
Hästvård Om hästen blir halt för att hovslagaren slagit in en söm fel (och skapat en blödning), vem betalar då? Det är ju nu som tävlingssäsongen...
Svar
3
· Visningar
978
T
Utrustning Lite nyfiken på chambon, har sökt lite på forumet men är ännu inte helt säker på hur den fungerar. Det jag söker är något som får...
Svar
18
· Visningar
10 082
C
Utrustning Jag började tänka på ny hjälm idag med. Ramlade av, flög högt upp och sen rakt ner på huvudet. Hjälmen fick inga synliga skador(utom...
Svar
12
· Visningar
1 085
· caramelle
Hästvård Hej! Nu har jag kommit på att man kanske skulle ta och höjja försäkringsbeloppet på veterinärvård hos min donna och innan när jag...
Svar
2
· Visningar
1 035
· neferra
Hästvård Där veterinären bremsa/pleggar hästen och sen går ner och kollar?? Dvs luftstrupen. Kan inte hitta vad jag betalade då jag var inne...
Svar
10
· Visningar
929
F
Träning Nu de senaste dagarna så har mitt sto hängt sig väldigt mycket på bettet. Märkte det i tisdags att hon inte riktigt gick som hon brukade...
Svar
11
· Visningar
1 110
K
Utrustning Hej jag undrar om man får tävla ponny på ett tredelat kopparbett med ringar runt mittdelen, det är lite svårt att förklara hur det ser...
Svar
1
· Visningar
716
S
Hästvård Min häst har börjat klia sig mer än förr på sommaren. Skulle kalla det lindrigt exem (inga sår eller nåt) då hon fick bronkit strax...
2
Svar
24
· Visningar
3 303
· CarinaMargret
Hästvård Betade min häst idag och det tog två minuter, sedan var vi omsvärmade av mygg!!! NU! I mitten av april! Jag behöver nu era bästa tips...
Svar
2
· Visningar
709
· Havregryn
F
Utrustning r det bara jag som blir väldigt upprörd över artikeln om hur synd det är för personer med storlek 48 och uppåt, att det är så svårt för...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
8 390
M
Utrustning Behöver lite akut hjälp att hitta en ny sadelmodell till en häst som är överbyggd, verkligen byggd i nerförsbacke.. Hon har även svängd...
Svar
8
· Visningar
2 353
N
Träning Fick bara en spontan tanke. Vi skrittar ju fram, travar, galopperar, skrittar av osv. Men måste man trava däremellan? Jag arbetar...
2
Svar
29
· Visningar
2 498
M
Foder&Strö När hästen går på bete, vad ska man ge för mineraler och vitaminer? Vad innehåller gräs för mineraler!?
Svar
3
· Visningar
683
Hästvård Nu har vi kämpat snart ett halvår med en av våra hästar. Hon fick ett rejält fånganfall och låg ned ca en månad, och stapplade fram...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 334

Hästmänniska och Häst

Hästavel och Grenar

• Födda 2017 del 2

Hund, Katt och Andra djur

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser