Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Nu har vi fått bygglov! jag tänkte starta denna tråd nu, och nästa vecka kommer vi gräva och gjuta! ska ta lite foton hur det ser...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
15 489
Anläggning Finns ju en tråd om stall, men vad jag vet inget specifik om just sadelkammare, så skapar en ny. Ska plocka ur allt så småningom ur...
2
Svar
23
· Visningar
3 514
Senast: Centaur
·
A
Anläggning I år var första året med det "egna höet". :crazy: Eller rättare sagt, marken är vår men arrendator brukar den, vi får hö som...
Svar
14
· Visningar
2 871
Senast: anni0001
·
Anläggning Utgör hästhållningens torvanvändning något hot emot miljön? Kommer all torv från Sverige? Har vi ont om torv? Kanske är det bätte att...
2
Svar
20
· Visningar
3 231
Senast: Ljulius
·
Anläggning På en gård vi kollat på (för eventuellt köp) har dom de senaste två åren tömt gödslet och spridit ut det i vinterhagarna, som ett sätt...
Svar
10
· Visningar
3 932
Senast: Masse
·
Anläggning Nu är det äntligen dags för det jag drömt om sedan jag var 7år gammal. Vi ska renovera stallet på släktgården här i Dalarna och mina...
2
Svar
29
· Visningar
6 505
Senast: nordsvensk
·
Anläggning Vi ska snabbt som attan måla om och göra klart det sista i stallet. MEN, vilken färg ska man använda? Vi har ett stall med väggar och...
Svar
14
· Visningar
3 696
Senast: Bison
·
Anläggning Hur många hästar får man ha per kvadratmeter?
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Masse
·
Anläggning Jag tänkte att jag ska måla om min lilla "hinderpark" nästa vecka, men jag vet inte rikitigt vad jag ska ha för mönster? Någon som...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: Inka-90
·
Anläggning För ett ganska bra tag sen fanns det några hä på forumet som visade upp sina ridbanor som hade ett nästan vitt underlag. Det är typ som...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Centaur
·
Anläggning Hur högt bör staketet på ridbanan vara tycker ni? För att fungera vid löshoppning etc.
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: inesperado
·
Anläggning Fick veta att det finns ett boxströ av hampa, någon som har erfarenhet av detta som boxströ? /u
Svar
9
· Visningar
8 793
Senast: terese
·
Anläggning Jag har en liten jordbruksfastighet och undrar vad det är för utbyggnader/tillbyggnader/nya byggnader man får sätta upp utan bygglov...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: dee79
·
S
Anläggning Åh, nu är min paddock snart klar!:banana: Nu funderar jag bara över det här med staket och belysning. Vad har ni för typ av staket...
Svar
5
· Visningar
5 636
Senast: Centaur
·
Anläggning Jag har en box som är 12 kvm (3x4) och tänkte dela den i två mindre åt en shettis och en liten c-ponny. Shettisen kommer att stå...
2
Svar
22
· Visningar
3 576
Senast: vippan
·
Anläggning Hittade några gamla trådar ang ridtält men inget intressant. Troligtvis kommer vi smälla upp ett tält brevid utebanan, ett tält med...
Svar
15
· Visningar
2 608
Senast: Lindsen
·
Anläggning Vad har ni skrivit upp som trivsel regler för just erat stall? Det jag kommit på än så länge är: • Vi lämnar ej saker på...
Svar
16
· Visningar
3 691
Senast: bettysmatte
·
Anläggning Här går nu 5 islandshästar i en hage på ca 1,5 hektar, ungefär två tredjedelar bete och resten skog. De har gått där hela sommaren och...
Svar
9
· Visningar
1 825
Senast: Taefill
·
Anläggning Att leta upp ett hus eller en tomt att bygga villa i bostadsområde verkar ju lätt, det finns ju tusen miljoner sådana träffar. Men om...
2
Svar
26
· Visningar
2 739
C
Anläggning Jag har funderat på några dagar om de skulle vara en bra idé att bygga uteboxar som är mitt i mot varandra. som på bilden. Kanske inte...
2
Svar
32
· Visningar
3 889
Senast: sol_79CAT_end
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp