Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Kan man på något sätt slippa undan det? Typ ha dom på bjälkar för flytt eller något? Eller andra förslag?
2
Svar
27
· Visningar
8 365
Senast: pastejja
·
Anläggning Vi har betsämt oss för att istället för att renovera ladugården ska vi riva den och bygga nytt. Nu vill jag veta allt om Lövångers bygg...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: Waern
·
Anläggning Sambon kom ut i stallet idag när jag höll på att fixa lite. Han märkte att golvet i en av boxarna blivit lite missfärgat av urin (vi har...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: atmosphere
·
Anläggning Jag spekulerar väldigt löst kring framtiden. Vi bor på min sambos familjegård där jag delar ett pyttelitet stall med sambons...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: EmelieR
·
B
Anläggning Hur stora marker för hagar och stallar har ni? Jag har hittat ett markområde som ligger på gångavstånd från mig, sugen på att köpa...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: FannyN
·
Anläggning Jag fick en snilleblixt igår :angel: Eller ja, en idé iaf. Hö är ju lite svårt att förvara vid fuktigt väder. Hemma (Halland) har vi...
Svar
6
· Visningar
2 391
Senast: Maléne
·
H
Anläggning Är det värkligen tillåtet att ha taggtråd i hästarnas hage? Jag är orolig för i vår hage så är det ungefär 1 meter med taggtråd. Och i...
Svar
14
· Visningar
6 840
Senast: Sammet
·
Anläggning Sitter och tittar i gamla djurskyddsmyndighetens blad ang måttrekomendationer för nybyggnationer. Enligt vad jag kan utläsa där ska...
Svar
14
· Visningar
6 570
Senast: Jaxonmaxon
·
W
Anläggning Äntligen, va ja ha drömt o tänkt o planerat o hoppats i många år! O i oktober dök plötsligt ett billigt ställe upp med alla möjligheter...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 302
Senast: Nemo
·
Anläggning Jag vill ha hink till hästarna för att kunna se exakt hur de dricker. Hinken töms, tvättas ur och fylls på varje dag såklart. Ett sätt...
2
Svar
32
· Visningar
3 871
Senast: moiran
·
N
Anläggning Hej alla, Kommer snart flytta in till vår nyköpta hästgård. Vi har ca 6.7 hektar betesmark, men endast 2 hästar kommer bo på gården...
Svar
6
· Visningar
1 287
Senast: Vanillie
·
Anläggning Vi funderar på att bygga 2 uteboxar och de ska ju kunna värmas upp för att gälla när en häst blir sjuk/skadad. Vad finns det för...
2
Svar
22
· Visningar
2 199
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Jo som rubriken säger... Är det möjligt? Vad bör man isåfall tänka på? Nån som har en likande uppvärmning i sin sadelkammare gärna...
2
Svar
26
· Visningar
3 740
Anläggning Ngn här som testat det? Hur fungerar det? Går det att använda på målade väggar? Nyfiken :)
Svar
1
· Visningar
982
Senast: keca
·
Anläggning Ett nordvensktsto på 150 och ett halvblodsto på 160 i mkh. Tycker ni att 30 m2 låter som en bra strl? Jag har tänkt att ha vattenkoppar...
Svar
13
· Visningar
1 757
Senast: sommarvind
·
Anläggning hur ser era coraller ut? material? storlek? bild? behöver tips :bump:
2 3
Svar
42
· Visningar
7 260
Senast: bigganl
·
L
Anläggning Är lite nyfiken på hur stor hage man behöver ha till 1 eller 2 hästar?
Svar
10
· Visningar
1 103
Senast: Equilina
·
T
Anläggning Sambon sa glatt till mig när jag kom hem från jobbet igår att; "- Nästa vecka kommer de ut från försäkringsbolaget och ska kontrollera...
Svar
5
· Visningar
2 242
Senast: Strajder
·
Anläggning Om ni får välja fritt, hur ser underlaget i den ultimata stallgången ut? Hur är golvet på skötselplatsen repsektive i spolspiltan...
2
Svar
36
· Visningar
7 785
Senast: aramis
·
A
Anläggning Har läst ridsportförbundets broschyr "Bygga för häst" och ser slantarna fladdra iväg. Har tänkt bygga ridbana, helst 20x40, på...
2 3
Svar
55
· Visningar
23 641
Senast: benson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp