Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Har en stallkamrat som har en newforest på 4år.Hon går inte framåt.Hon vill inte galoppera hon bara bockar och sparkar mot skänkel.har...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: bubbel
·
Träning Min donna på 2,5 år har kommit in i en period då hon både har varit busig och är känslig på kroppen som ni kan läsa om i mina andra...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Welsh4Life
·
M
Träning Jag har ganska nyligen köpt en oinriden 3-åring. Han kommer från irland och har nog ett uns irish draft i sig. En ganska stabil kille på...
Svar
15
· Visningar
1 301
Senast: Welsh4Life
·
I
Träning Hejsan! Min travare kan galoppera, men kan ej galopp skänkeln. Hon brukar börja (nästan jämt) galoppera i djupsnön, jag anar att hon...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 524
Senast: Mandis3n
·
D
Träning Så här ligger det till: Har ett sto på 15 år, som vi har haft i 7-8 år nu. Hon har alltid bott hemma hos mamma tillsammans med en...
2
Svar
32
· Visningar
1 974
Senast: Pi Pi
·
M
Träning Är bara så less på att tvingas "byta" häst... Nu blir det 5:e gången på 2 år som jag av olika anledningar inte kan forsätta ta hand om...
2
Svar
23
· Visningar
2 458
Senast: Marbe507
·
Träning Fick reda på igår att jag kom med som reserv o ska på "polishästträning" för LA på Söndag :bump: Någon som har vart på detta och kan...
2
Svar
22
· Visningar
2 013
Senast: knickedick
·
P
Träning Till hösten ska mitt stall (som jag o hästen trivs super bra i) höja stallhyran med 500.- varje månad (1600:-/mån året om) eftersom det...
Svar
16
· Visningar
1 382
Senast: Mariika
·
Träning Hej. är i håg med att köpa mig en ny/eller nyare=) hästtransport och undrar följande=) RULLGARDIN??!! hur fungerar det? funkar det mot...
2
Svar
20
· Visningar
2 905
Senast: Piraja
·
Träning Undrar om den inte passar bättre här än under "Andra grenar"? Bilden föreställer en tvåårig connemaravalack i trav som jag visade i...
Svar
14
· Visningar
1 381
M
Träning Hejsan! Min häst kan buga och jag har också hört att han kan "skaka hov". Alltså att han tar upp hoven så man kan skaka hand med honom...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Molekyl
·
L
Träning Hej! jag har precis börjat rida in min nya häst som jag köpte ohanterad från lösdrift. allt går jättebra frammåt och jag har suttit på...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: Cailla
·
Träning Har haft min tjej i en månad nu och det börjar bli dax att sätta igång och jobba. Problemet är bara hur och på vilket sätt? Hästen...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Nica2
·
Träning Japp, Hanna ska börja på ridskola igen! Woho!!! :bump: Har hittat en riktigt trevlig liten ridskola, rätt ny öppnad, här utanför...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Magica
·
D
Träning Usch nu vet jag varken ut eller in. Har min isis i ett jättefint stall med lösdrift. Det är verkligen ett kanon ställe med bra personal...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: vansinnet
·
F
Träning Hej alla hästälskande människor. Jag är i stort behov av vägledning. Jag har precis börjat arbeta med ett par hästar som är nya för mig...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: Yrja
·
U
Träning måste man sitta ner när man rider?..inte jämt men ibland? finns de några nackdelar med att bara rida lätt?
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: cristobal
·
Träning Jo det är såhär att jag brukar rida på en häst som är väldigt fin, välriden och kan mycket. Men han har med tiden (ca ett år har jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 033
Senast: EnWisa
·
C
Träning Jag undrar om någon har något bra tipps. Min medryttarhäst vill hällst inte trava. Det är inte så att han är trög och ej frammåt...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Burkas
·
C
Träning Skulle behöva göra sammanbetsövningar och stimulerande övningar för min häst i ridningen och i stallet, både psykiskt och fysiskt...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Callitsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp