Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst vägrar acceptera ljuset från pannlampan. Har försökt varenda vinter sen jag köpte henne (dvs 4) men det går bara inte. Det...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: NiAl
·
B
Träning Är osäker om det här är rätt forum men...är det någon som kan svara på om man kan kolla upp om ngon speciell person har fått anmälning...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Benzon_lover
·
Träning Oh jisses, är jag verkligen så dålig på hästar? De fem senaste månaderna har jag ridit tre olika hästar för att prova att bli medryttare...
Svar
15
· Visningar
1 535
Senast: freike
·
Träning Har så tråkit just nu när det är trist väder och mörkt ute rider bara ute för har varken ridbana lr ridhus utan får nöja mig med...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Calippo_
·
Träning Igår diskuterade jag lastning med en vän till mig som tyckte att vi gjort hel fel när vi lastat min häst. När jag fick hem min häst var...
2
Svar
23
· Visningar
2 177
Senast: a_c72
·
Träning Finns det någon särskild övning för att få hästen att öppna upp bättre bak? :)
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Eastwick
·
S
Träning Nu är det så att jag efter många om och men bestämt mig för att köpa en ny dressyrhäst... och jag står i valet och kvalet om vad det...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Zuzzi
·
Träning Min sambo har ridit i lite mer än ett år, och då mest 'åkt runt' på sin nordsvensk i skogen. Nu har han börjat visa lite intresse för...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: Mitten
·
E
Träning Hur hanterar du hästar som skenar, galoperar i världens fart? Vad gör du för att få STOP på hästen?
2 3
Svar
41
· Visningar
5 353
Senast: tindra
·
P
Träning PUh! något har hänt med min före detta "lata" :crazy: häst. Idag när vi red (3 gada ryttare) så fick min häst helfnatt.... Vi kom...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: rocki
·
S
Träning Hade ingen aning om var jag skulle lägga denna tråden, men jag provar här i alla fall. Har funderat en del på det här. När jag är ute...
2
Svar
38
· Visningar
3 489
V
Träning Jag visste inte var jag skulle placera denna tråd men har den hamnat fel så får den väl flyttas :crazy: Jag har en halvblods valack...
2
Svar
23
· Visningar
1 880
Senast: venkan
·
P
Träning Letar för fullt efter den perfekta medryttaren till min häst. Ni som har medryttare har ni skrivit kontrakt med denna? Kan man köpa ett...
Svar
3
· Visningar
849
Senast: jenny80
·
R
Träning Jag ska köpa häst men vet inte vilken ålder som är bäst :S vi tänkte på kanse en 8,åring. jag vill bara tävla hoppning lite då och då i...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: Piraja
·
D
Träning Har en stallkamrat som har en newforest på 4år.Hon går inte framåt.Hon vill inte galoppera hon bara bockar och sparkar mot skänkel.har...
Svar
9
· Visningar
1 690
Senast: bubbel
·
Träning Min donna på 2,5 år har kommit in i en period då hon både har varit busig och är känslig på kroppen som ni kan läsa om i mina andra...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Welsh4Life
·
M
Träning Jag har ganska nyligen köpt en oinriden 3-åring. Han kommer från irland och har nog ett uns irish draft i sig. En ganska stabil kille på...
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: Welsh4Life
·
I
Träning Hejsan! Min travare kan galoppera, men kan ej galopp skänkeln. Hon brukar börja (nästan jämt) galoppera i djupsnön, jag anar att hon...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 518
Senast: Mandis3n
·
D
Träning Så här ligger det till: Har ett sto på 15 år, som vi har haft i 7-8 år nu. Hon har alltid bott hemma hos mamma tillsammans med en...
2
Svar
32
· Visningar
1 974
Senast: Pi Pi
·
M
Träning Är bara så less på att tvingas "byta" häst... Nu blir det 5:e gången på 2 år som jag av olika anledningar inte kan forsätta ta hand om...
2
Svar
23
· Visningar
2 455
Senast: Marbe507
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp