Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej hopp, tycker det är tomt med bilder här inne så jag ska göra ett försök att dela med mig av bilderna från förra helgens kurs :)...
Svar
10
· Visningar
1 612
Senast: Frida_s
·
Ridning Hej! jag har ridit akademisk ridkonst ett tag nu och ser att jag och min häst inte kommer längre på bettlöst. Han behöver en stång...
Svar
18
· Visningar
2 433
N
Ridning En hel halvsida :D i Östgöta Correspondenten för de som har den tidningen... vet inte om artikeln finns med på internet men de som vill...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: ninni_
·
P
Ridning dela med mej lite av min glädje.... :angel: har äntligen börjat lite på skolorna. härlig känsla det där :banana: känns att det går...
Svar
7
· Visningar
1 029
Ridning Efter all skitt som har varit senaste tiden så här det hänt något med min ridning. Ni minns nog tråden med bilder som jag hadde på gnägg...
Svar
15
· Visningar
1 355
Ridning I senaste numret av Cavallo var det en stor artikel om en liten studie de gjort. 15 ryttare fick rida med en dragmätare på vardera...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 113
Senast: psychogrrl
·
Ridning 20 åring som \"växer\" har nu ridit AR på min valack i snart 2 år och på senare tid har han "vuxit" dvs ger ett mycket större intryck...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: paradox
·
S
Ridning Hallå där Någon som ridit/hört något om Monturas Lucas sadlarna? Den portugisiska varianten tyckte jag påminnde om en av BB-sadlarna...
Svar
14
· Visningar
2 706
Senast: Shasta
·
F
Ridning Någon som har ridit i Zaldi Schoolern? Intryck, för/nackdelar? Har ni bara barocksadel eller rider ni i vanlig ute? Funderar på att...
Svar
8
· Visningar
1 744
Senast: Spider84
·
K
Ridning Jag har en unghäst som jag vill longera och senare rida in, eftersom han är känslig mot bett så vill jag ha en kaspon. Hittade då en...
Svar
10
· Visningar
1 832
Senast: aker
·
Ridning jag undrar vad som i anmällhet gäller vid barock riedning...bett, sdel häet typ och olika tävlingar..vilken är den lättasre klassen och...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Spider84
·
Ridning Så har man avverkat sin första AR träning och fått riktig mersmak + en trolig träningsverk i morgon :D Dagens träning gick ut på att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 126
Senast: Ewa
·
Ridning Har hamnat i en diskussion med en vän om hur man rider galoppombyten. Kan ni berätta hur ni gör och hur ni tänker inför bytet?
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Gripen
·
P
Ridning Igår hade jag min första AR-lektion! Jag har som jag tidigare skrivit en 5 årig arabkille som absolut inte vuxit klart än och som är...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: montgomery
·
Ridning Tycker att barocken verkar intressant, men vi kan inget...inte ens klassisk dressyr :o Varför ska hästen söka sig framåt och neråt? Min...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: svea
·
S
Ridning Har ni några bra tips på att lära in galoppfattningar på ett bra sätt, förberedande arbete, sits osv? Mitt halvblod fattar "hyffsad"...
2
Svar
20
· Visningar
2 773
Senast: Uddi
·
Z
Ridning AR-ryttare är ju "kända" för att inte rida skänkelvikning. Så jag tänkte härma Djurjouren lite :) efter en mindre litteraturstudie av...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: Zora
·
G
Ridning Hej! Äntligen har det fungerat med inloggning och grejer, så nu är är jag här! Jag har nyligen kommit i kontakt med barockridning, och...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Guapa
·
Ridning Tänkte att det kunde vara intressant att diskutera problematiken kring det här med uppvisningar, och ge varandra tips om hur man får...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: NobleArt
·
J
Ridning Kan någon lättfattligt beskriva för mig hur man ska gå tillväga när man arbetar hästen vid hand, vilka fördelar det har, varför man gör...
Svar
11
· Visningar
1 365
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp