Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning \"Riddare\" Jag kan inte något om barockridning, men har förstått att det finns "riddare", som alltså har gjort ridprov för att erhålla...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: Spider84
·
Ridning Schooling Horses in-Hand - Richard Hinrichs hittade den på hobbybokhandeln Innehåll i boken: I århundraden har hästar skolats vid...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: true_blue
·
A
Ridning Jag har fått hem en häst på foder som jag haft en gång förut och som är en helt underbar häst som älskar att lära sig nya saker och att...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: Spider84
·
Ridning Jag har hållit på med "vanlig" dressyr men har blivit lite nyfiken på det här med barock eller klassisk dressyr. Först ska jag tillägga...
Svar
7
· Visningar
1 375
Senast: Uddi
·
Ridning http://www.islandshast.se/dressyr/levad.avi
2
Svar
36
· Visningar
3 400
Senast: Korven
·
Ridning Jag är helt totalt okunnig på barockridning, men är väldigt nyfiken! Har i alla år ridit för instruktör i både hoppning o mest dressyr...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Flyttfogel
·
Ridning Kan man rida både barock och engelkt på samma häst? Alltså ibland engelskt och ibland barock?
2
Svar
35
· Visningar
3 101
Senast: fio
·
K
Ridning Det här är inte tänkt att skapa nån rasdebatt om vilka hästar som är bäst lämpade till vad, var och en får bli salig på sitt... :smirk...
Svar
12
· Visningar
4 409
Senast: Darby
·
W
Ridning På uppmaning av en mamma i min äldsta dotters klass, som rider "vanlig" dressyr, försökte jag trava pållen häromdagen. Vi har skrittat...
2
Svar
23
· Visningar
2 147
Senast: hille
·
Z
Ridning Tänk att det tog 30 år innan min stösta dröm gick i uppfyllelse!!! :banana: När jag var 11år var min största dröm att få en egen häst...
Svar
18
· Visningar
1 476
Senast: zoccer
·
Ridning Jag skulle vilja komma över lite ridläror av dom stora mästarna.. Ett stort plus är om don är på svenska o ännu ett plus är om dom finns...
Svar
9
· Visningar
1 516
Senast: angelaL
·
Ridning Hej! Jag är lite nyfiken på att höra hur olika tränare börjar arbeta med ett ekipage...och särskilt då ett sånt som jag o pållen kommer...
Svar
6
· Visningar
1 037
Senast: Novelette
·
P
Ridning Varför inte sy en själv??? :idea: Jag sydde en till Kamilla när hon åkte till Carina Eriksson i Danmark på praktiken, sadeln...
Svar
14
· Visningar
1 492
Senast: prinzen
·
S
Ridning Nu tänkte jag skriva ett litet inlägg som jag hoppas skall bli en intressant diskussin och inte bara pajkastning på de olika teorierna...
2
Svar
33
· Visningar
2 710
Senast: Lillstrumpa
·
Z
Ridning Satt och smygläste på ett annat forum, hittade ett inlägg om munnen på hästen, det handlade om storleken på tungan och lanerna. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 395
Senast: Spider84
·
S
Ridning Vad jag vet är "barock folk" väldigt duktiga på att bygga upp sina hästar så att de blir starka och hållbara :). Jag ska låna en...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: Lillstrumpa
·
Ridning JA; jag är frågvis. Men den som inget frågar får inget heller veta... Var är eran korrekt sits? Är det samma som den engelska lodräta...
Svar
9
· Visningar
1 504
Senast: Jegra
·
P
Ridning Vet inte om jag bara inbillar mig men nu har jag haft min häst i ett år. När jag köpte honom hade han ett jättefint steg bak med kunde...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: AnneOnym
·
H
Ridning Är det någon i Umeå området som skulle kunna tänka sig att låna ut en Ecuyer med bomstorlek 3 till mig så att jag får provrida. Jag...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: Spider84
·
Ridning Kom på att jag hade fler frågor att komma med. Vilken är den stora skillnaden mellan barock och den vanliga dressyren? Nu menar jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 795
Senast: Polly_Mulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp