Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det nån som kan förstå följande som är sagt av våran ridklubbs ridskolechef/ridlärare till en elev som jag känner: Hon ska rida med...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Spider84
·
Ridning eller något ;) Kom på lite kul grejor ute med lillhästen i gärna och vill gärna ha er syn på saken... Vi står still och jag ber henne...
Svar
5
· Visningar
1 052
Ridning Ska man lära en liten häst att gå undan när man lägger tygeln mot halsen? Är det viktigaste isf att hon flyttar framdelen och inte...
Svar
13
· Visningar
1 360
Senast: Novelette
·
J
Ridning Varför är vi SÅ avslappnade med tanken på ett stångbett? Jag förstår att det fungerar jättebra och fyller en viktig funktion för en...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
17 571
Senast: wennstrom
·
E
Ridning Är det någon som har läst boken "Schooling horses in-hand, for suppling and collection" av författaren Richard Hinrich? Är det en bra...
Svar
9
· Visningar
1 105
Senast: Fideli
·
I
Ridning Hejsan! Jag undrar vad som skiljer barcok från s.k "klassisk dressyr?" Är helt oerfaren inom detta men är lite nyfiken!
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Iida
·
P
Ridning Hej Jag fösöker och försöker men hur jag än gör sitter jag framåtlutad på hästen. Det underlättar ju inte heller att jag bara har en...
Svar
4
· Visningar
1 454
Senast: Raeman
·
Ridning Första \"träningen\" *hihi* Måste bara skriva om min lilla lilla häst ;) Vi har vart ute och promenerat nån gång förra veckan sedan...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: Spider84
·
Ridning Måste få fråga... Jag har nosat på, inte mer, AR. Har just gått kurs i kroppskännedom för ryttare, det handlar alltså om vad ryttarens...
2
Svar
21
· Visningar
1 888
Senast: HEXE
·
Ridning Tigrering (prickighäst) var, som jag förstått det, en innefärg under barocken. Någon som studerat ämnet lite mer och kanske kan redogöra...
2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: HEXE
·
L
Ridning Går det eller bygger jag bara falska förhoppningar? Eller akademisk ridkonst. Jag har väldigt dåliga kunskaper om barock och akademisk...
Svar
12
· Visningar
1 696
Senast: hellas
·
Ridning Varför kallar vi det tävlingsryttarna håller på med för modern ridning? Pedagogiken är över lag modernare i "barockkretsar". Det...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: emindy
·
Ridning Jag har förstått att det är fruktansvärt svårt att jobba en häst rätt i pilarer. Men nu funderar jag litte är det så att pilarer är...
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: Darby
·
B
Ridning Podhajskys ridlära, en av dom mest kända från SRS för dom som inte vet vem det är, finns på nätet i svensk översättning att ladda ner...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: knyttet
·
Ridning Behöver lite tips när nu nya lilla ponnyn kommer i veckan om allt går som planerat. Det är ett sto på ca 130 dvs för stor för mig att...
Svar
14
· Visningar
1 531
Ridning Hej! Har en konvalescent som skall skrittas i en timme om dagen och jag börjar få slut på ideer.. Vi är nu i slutet på konvalescenstiden...
Svar
5
· Visningar
1 819
Senast: Inna
·
Ridning Är sitsen smal eller bred på den? Får man plats i den om man har 36-38 i byxstorlek?
Svar
6
· Visningar
3 069
Senast: sissu
·
Ridning Jag försöker rida min valack, så han skall söka sig framåt nedåt, med lätt kontakt med handen. Men ändå på något sätt så bygger han...
Svar
15
· Visningar
1 795
Senast: Spirit
·
B
Ridning har en tendens att söka stöd för underskänkeln genom att på ngt konstigt sätt trycka ner hälarna och vrida ut tårna ibland när jag...
Svar
10
· Visningar
1 526
Senast: Carmenzita
·
Ridning Jag skulle behöva lite hjälp med analys av vad jag håller på med och om det är ett riktigt stadium vi ska igenom eller en...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp