Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård kan nån fylla mig med kunskap :smirk: ang kolik,hur kan det uppstå på en frisk häst? har mugg i höt stor betydelse?( stallet råkade...
Svar
9
· Visningar
3 307
Senast: sante
·
M
Hästvård hej! Vet inte vart jag ska lägga in denna tråd.. Så provar här ;) haha.. jag undrar om det är någon som vet av någon bra häst-massage...
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: Darby
·
Hästvård BLÄÄ! En del av er har kanske läst mitt klagande om mina hästskador dedan 1999 (från 1988-99 var alla hästar alltid friska, nu är de ta...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: ako
·
F
Hästvård hur ofta bör man vaccinera ett 15 årig vblsto. sist hon blev vaccinerad var för två år sen.
Svar
11
· Visningar
861
Senast: QueenChaos
·
P
Hästvård Då skulle man klippa svanstopparna igen... Är verkligen jättedålig på det, men det blev väl "hyffsat" jämnt, men hur SKA man klippa...
Svar
19
· Visningar
2 299
Senast: Heira
·
A
Hästvård Vågar man använda vanlig Blue Lotion? :confused:
Svar
5
· Visningar
986
Senast: suisyola
·
Hästvård Hur gör ni för att orka? Jag vet att vi är rätt många som har hästar som varit extremt mycket skadade. (Alexandra mfl..) De flesta av...
2
Svar
20
· Visningar
1 869
Senast: calind
·
Hästvård Hur mycket ska man kunna? Vad kan ni? Jag är en fruktansvärd häst-hypokondriker och om hästen så bara ser lite olycklig ut är jag...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Nån som varmskor sin häst? Hur upplever ni att det blir? Varför gör ni det? Varför tycker ni att det är bättre/sämre än kallskoning...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: RunningMoonlight
·
Hästvård Hur lätt går det? Hur ofta är det försäkringsbolaget motsätter sig veterinärerna? Min erfarenhet är att det trots allt inte är helt...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: ako
·
E
Hästvård Idag har hästen fått en spruta med Tetanusvaccin, altså mot stelkramp. Det kostade 195 kr. Vad brukar vaccin för hästinfluensa kosta...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Egonson
·
Hästvård Som nybliven shettisägare så känns allt så svårt med mängder, då man är van stora hästar. Jag har länge, eller sedan en vecka tillbaka...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Pettsson
·
M
Hästvård En fjording som står i lösdriften som hör till stallet är konstant blöt av svett. Man ser att hon inte fryser, ser ut att trivas bra men...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: maiden
·
S
Hästvård Skulle ta in hästen igår och då hade hon trampat sig på höger fram.. Det var ett litet sår precis ovanför ballen. Hon var inte svullen...
Svar
7
· Visningar
3 864
Senast: Speedster
·
J
Hästvård Någon som har en aning om varför de slutade göra den? Jag läste en tråd om hovbölder, och jag har då hört att det är det absolut bästa...
Svar
5
· Visningar
1 506
Senast: fragansia
·
N
Hästvård Efter ridningen igår, blev min häst stel och ville inte gå, detta höll i nåra timmar sedan släppte det, och hon var då pigg, åt gärna...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: sanwan
·
S
Hästvård Har funderat på det här med att ha hästen inhyrd på lösdrift. Kommer till sommaren/hösten skaffa ny häst, en åring, och tycker det bästa...
Svar
3
· Visningar
1 102
Senast: Nafayette
·
S
Hästvård Hur gör ni när ni ska spä ut Jodopax? Det står ju på flaskan hur mycket vatten man ska spä ut med, men det blir ju ganska mycket av det...
Svar
6
· Visningar
7 927
Senast: Sesselja
·
S
Hästvård ja man brukar ju höra att en häst svettas en del under ridning, men hur är det om hästen sällan blir svettig eller bara lite svettig...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: suisyola
·
S
Hästvård Vad ska man avmaska med nu i Februari? Det är väl bara unghästar som ska ha eller?
2
Svar
30
· Visningar
2 008
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp