Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Ja, som rubriken så tydligt säger, vad ska ni äta för festligt och gott på nyårsafton i år?? Jag ser fram emot en massa mumsiga tips...
18 19 20
Svar
394
· Visningar
18 535
Senast: Pudlan
·
Mat Tänkte testa den här spenatsoppan: https://recept.mabra.com/spenatsoppa-52/ Men jag är mer eller mindre hopplös på matlagning, så vad...
2
Svar
31
· Visningar
1 918
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Ska plugga vetenskapsteori och metod nu på vårterminen och sen skriva kandidatuppsats till hösten. Kursen nu på vårtermingen är på 7,5...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: Tranan
·
Kläder & Bli fin Jag älskar koftor. Stora och små, tunna och tjocka. Men jag ska erkänna att jag varit en slav under lågprissortiment vilket innebär att...
2
Svar
30
· Visningar
3 143
Senast: Tranan
·
Relationer Jag kom på en sak när jag stod och borstade tänderna och har ingen att bolla det med precis just nu så jag bollar det med er. I vilken...
2
Svar
28
· Visningar
2 899
Senast: Lobelia
·
Mat Mamma och några till kommer ihåg en förpackning med en gubbe med sydväst. De tror att det är en halstablettsförpackning, alternativt...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Amanda_F
·
Skola & Jobb Ska jag fylla i att jag varit närvarande helgdagar och då få aktivitetsstöd för dessa dagar eller ska jag inte fylla i närvaro för...
Svar
17
· Visningar
3 063
Senast: Halcyon
·
Fordon Okej lite bakgrund först jag har haft bilen sedan sommaren -19 och inte haft problem med att starta den på vintern (eller alls)...
2
Svar
36
· Visningar
2 689
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
7 517
Senast: Josseliten
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 410
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 761
Senast: Josseliten
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
80 958
Senast: Niyama
·
R
Skola & Jobb Måste en anställd svara när en arbetsgivare ringer tex på en ledig dag? Jag vet att en arbetsgivare kan ha rätten att inbeordra en...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
21 163
Senast: Photografen
·
Tjatter Hej, jag har föräldrar som snart fyller 75. Vad hittar man på i gåva? Prylar har dom och dom håller på och rensar ur sin bostad för...
Svar
9
· Visningar
707
Senast: nejlica
·
Skola & Jobb Om man säger upp en fast tjänst för att gå på timme istället på samma ställe, har man samma uppsägningstid alla fall då?
Svar
4
· Visningar
774
Samhälle Jag lyssnar mycket på poddar och skulle behöva tips på nya poddar. Gillar politiska poddar och såna som handlar om samhället. Tycker det...
Svar
13
· Visningar
882
Samhälle Varför är tandvård en egen profession och inte del av den vanliga sjukvården? Försökt googla men hittar bara att tandläkare fick...
Svar
9
· Visningar
1 218
Senast: Nahar
·
Tjatter Jag kommer sitta ensam med Totte imorgon. Tänker att vi kan ha en liten tråd, där man kan skriva lite allt möjligt ❤
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 758
Skola & Jobb Jag är nyexaminerad (juni) och har trivts med mitt arbete och mina uppdrag framtill att jag för några veckor sedan blev akut förflyttad...
Svar
12
· Visningar
1 357
Senast: Entourage
·
Mat jag har fått en ny spis för 2 år sen men aldrig använt ugnen. Vad betyder alla symboler? Stod inget i instruktionsbladet som följde med...
2
Svar
26
· Visningar
1 641
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp