Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Sonen 5 år har haft problem med någon form av exem i ett par år. Vi har varit hos läkaren ett par gåner och de rekommendar kortisonkräm...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 169
Senast: sthu
·
Samhälle Påven blev visst utskälld vid sitt besök i Grekland. För en obildad: Varför gillar inte ortodoxa katoliker? Det kanske är ömsesidigt?
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Ramona
·
Samhälle Italienska ministrar hurrar och applåderar att en lag som skulle skydda HBTQ-personer och kvinnor blockeras, men det är väl inte nyheter...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
10 795
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag har en Samsung 9 som börjar bli lite till åren men funkar ok än så länge. Trodde jag! Jag har Telia då de ska ha ett bra nätverk...
Svar
7
· Visningar
586
Senast: Asko
·
Hemmet 1 november = för mig dags att börja försöka hinna titta på lite julfilmer 🧑‍🎄 ☃️ Vilka är era julfilmsfavoriter? Vilka får man inte...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 764
Senast: Lager
·
Tjatter ställ dumma frågor. min fråga är, varför är det så svårt att se sig själv som andra gör
2 3
Svar
46
· Visningar
2 749
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag vill verkligen göra något annat med mitt liv. Funderar på möjligheterna att studera på distans och jobba samtidigt. Jag har så gott...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
9 134
Senast: Mineur
·
Hemmet Vi har vrålkallt i sovrummet i vår bostadsrätt. Rummet har två fönster varav det ena saknar element och det är olidligt att vistas på...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: Rialavargen
·
Kropp & Själ Mina ögon har blivit så torra och tårvätskan är mest ett klibb. Det är så pass att jag ser dimmigt pga det. Har använt vad jag haft...
2
Svar
30
· Visningar
1 141
Senast: tanten
·
Hemmet Vi behöver en ny stekpanna och vill investera i en riktigt bra gjutjärnspanna. Vilka är bra? Loppmarknader etc har vi inte här...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 460
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jag lyssnade på Kvällspasset och det var en farbror som ringde in som hade haft 22 olika jobb! Honom lär vi inte slå (?), men vore ändå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 774
Senast: feny
·
Hemmet Vi har ett knarrigt golv. Nej, det är inte charmigt, det börjar gå mig på nerverna till den grad att jag håller på att få fullkomligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 761
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Asså vad är det med sprutor som är obehagligt?! Jag är uppriktigt nyfiken! När jag påbörjade SSk-programmet blev vi vaccinerade och en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 174
Senast: Kilauea
·
Relationer Hur skulle ni reagera om ni fick en blomsterprenumeration (2 buckerer/månaden)?
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 101
Senast: jeennnnyy
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 727
Senast: cirkus
·
Fritid Jag försöker hitta en liten plånbok som är "lagom" för mitt behov. Jag bär normalt på 3 st kort (körkort och 2 betalkort) och önskar ha...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: ameo
·
Mat Tjipp! För många år sedan (10?) delade en garvad bukefalist (oklart vem) med sig av ett pepparkaksrecept innehållande vispad grädde...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 012
Juridik & Ekonomi Är det någon här som har sålt smycken till pantbank? Hur stor del av (andrahands)värdet brukar man få? Jag har absolut ingen...
Svar
8
· Visningar
1 241
Fritid Någon som kan hjälpa mig att komma på en rolig resa uppåt i landet, tänker övre Dalarna och uppåt? Jag vill överaska mina föräldrar med...
Svar
13
· Visningar
897
Senast: vilde
·
Fritid Ska skjutsa syrran till Hagfors på lördag och tänkte att det kanske kan finnas något av intresse när jag ändå är där. Finns det någon...
Svar
7
· Visningar
700
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp