Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Hoppning För ett tag sen red jag i en lite äldre (nånstans mellan 5 och 10 år gammal) Butetsadel då jag passade en väns häst. Den var underbart...
Svar
13
· Visningar
4 782
Senast: sundance
·
Western Ja, nu ser ni sadel fråga i rubriken och nu tänker ni NEJJJJJJJJJ inte nu igen. Men jag undrar bara några saker. Det är några ord och...
Svar
16
· Visningar
1 814
Senast: Bill
·
H
Islandshäst Vad är det för någon gångart egentligen? Vad är takten på den? Har någon nån bild eller film på när en häst går i valhóp...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: vdb
·
Övr. Grenar Färgsprakande fullblod Jag har hittat några fullblod i mystiska färger på angloarab.se. Till exempel hingsten I Was Framed på Irland...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: flashlight
·
J
Western Äääntligen, nästa lördag åker jag och hämtar den nya förmågan.. Det som bör tilläggas är att hon inte är tränad sen november, gått...
Svar
15
· Visningar
1 362
Senast: __Jeanette
·
C
Western Finns det något intresse för att starta en intresseförening för "ekonomiquarter" här hemma i Sverige? Svar gärna tillsammans med...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 806
Senast: carwes
·
Körning Jag ska om några veckor starta igång hästarna lite försiktigt.Men jag är nu osäker på hur jag bäst lägger upp igångsättningen av den...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: MadicDomino
·
S
Tävling under ett och samma år. Får en ponny det? Jag är vuxen, min medryttare 17 år och är båda sugna på att komma ut på lite lokala tävlingar...
Svar
13
· Visningar
1 356
Körning Jag satt hemma hos en vän och råkade se en bok om Hästar förr på Öland och i småland. Boken visade bilder och berättade livsöden från...
Svar
4
· Visningar
2 380
Senast: Grani
·
K
Dressyr Min ponny är 7 år men ganska lite utbildad än, mest riden i skogen. Just nu ligger tyngden väldigt mycket på att lära henne öppnor...
Svar
4
· Visningar
1 331
Senast: Katleen
·
Trav Vi har blivit erbjudna (eller ja, den står redan i stallet:o) en äldre valack (tio år) som varit borta i två års tid p.g.a en skada. Han...
Svar
19
· Visningar
1 844
Senast: Cambrie
·
Distans Hallå! Jag försökte hitta de finska distansritterna för 2008, men min brist på finska språkkunskaper satte stopp för det. Finns det...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Cleese
·
Övr. Grenar Banveterinären Stig Ahlengärd har fått sparken från Täby Galopp av Jordbruksverket. Orsaken - han har ett förhållande med banans vd...
2
Svar
21
· Visningar
4 015
Senast: realist
·
  • Låst
Fälttävlan Hej jag skulle vilja ta fälttävlan kortet, men hittar NADA! Någon som vet en kurs, och eller när det är lite roliga träningar... Red en...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: LenaH
·
Tävling Läste på en hemsida i deras ryttarmedelande att det inte skulle vara någon startanmälan, vilket fick mig att fundera lite. När man...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Jejan
·
G
Tävling Vet nån vart man kan hitta tidigare tävlingsmeriter (vinster, placeringar) på ens hästar om man inte har resultatpapper i hand? Finns...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: simplyme
·
N
Hoppning Okej, det var alltså 13 år sedan jag tävlade, och nu när man har tänkt att komma igång igen efter allt barnafödande osv, så inser jag...
Svar
17
· Visningar
1 684
Senast: Kallebus
·
V
Hoppning Hejsan :) Jag har ridit lektion på en häst, som är 22 år och jätteduktig på att hoppa (när han väl kommer över). Nu är de så att han...
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Vakanjaheta
·
  • Låst
Islandshäst Har på senaste tiden fått upp ögonen för denna sadel då Askur inte har någon för tillfället. Den ser väldigt skön ut och så men jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 376
Senast: gnyr
·
Dressyr Har skrivit här på Dressyrforumet förut om att jag skall, pga skada skola om min hopphäst till Dressyrhäst istället. Han är otroligt...
2
Svar
32
· Visningar
4 504
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp