Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

V
Hästmänniskan Vi brukar ta eget hö på några vallar som vi lånar av en gammal gubbe. Har försökt köpa dem eftersom han är gammal och inte har några...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: tgd
·
B
Hästmänniskan Jag och min polare har skrivit kontrakt om träning av hennes ponny.. jag tränar den någon gång i veckan och tjänar upp en procent av...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: BeastieBabe
·
Hästmänniskan Om Foderhäst?? Hur går avtalen till och vad gäller om hästen skadas och vem har hand om försäkring och hur lång tid och om den som har...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Magdalena
·
O
Hästmänniskan Är itne säkert att jag får ha kvar pållen i höst, funderar då på att lägga ett bud på honom (ev köp) Vad tror ni att han skulle kosta...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Wilma
·
P
Hästmänniskan Hej! Är det någon som har koll på stallplatser utanför jkpg- Bankeryd, Habo eller Mullsjö. Vad priserna ligger på ungefär för stor häst....
Svar
7
· Visningar
4 520
Senast: plura
·
C
Hästmänniskan Gården som vi arrenderar 1,5 hektar av, har bytt ägare. De nya ägarna vill ha 5000 kr/år för 1,5 hektar!!!! Anser ni det rimligt? Alltså...
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: Clintan
·
A
Hästmänniskan Har råkat ut för ett problem: Annonserade ut en sadel. Begärde 1,500:- för den, trots att den är värd mer bara för att säkert få den...
Svar
12
· Visningar
1 551
Senast: Wilma
·
E
Hästmänniskan jag ska börja det till hösten och ska då ha ridning som inriktning. nu är det bara så att man ska utöva sin sport ca 2 dagar i veckan på...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Elliot_lover
·
Z
Hästmänniskan Har läst alla inlägg på juridik med stort intresse nu undrar jag vad ni tycker gäller som dolt fel både genom att kräva säljare på...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Brukar det vara obligatoriskt med grönt kort när man bara tävlar klubbtävlingar?
Svar
14
· Visningar
1 172
Senast: Ponnymamman
·
P
Hästmänniskan Har haft annons ute under 2 veckor och blivit nerringd av människor som har varit intresserade, bla en familj som ville ta med sig...
2
Svar
30
· Visningar
3 120
Senast: Ponnymamman
·
Hästmänniskan Ni "erfarna", vad har ni att säga om omsådd av beteshage på hösten? Vad är skillnaden mot att så om på våren?
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Gammeln
·
S
Hästmänniskan Hur mycket skatt betalar man? Läste i "Bankboken" (som kom på posten för några år sedan) att man betalar 30% skatt på halva vinsten...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Sirisiri
·
Hästmänniskan Sadel, vad göra? Jag lämnade in min begagnade dressyrsadel för att koppjärnet behövdes sättas dit. Lämnade till en hästaffär som har...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: Darby
·
A
Hästmänniskan Vill bara tacka alla som peppade mig när det gällde sadeln jag sålt, där köparen i efterhand ville ändra priset. Utan ert stöd hade jag...
Svar
1
· Visningar
936
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag undrar om man måste lyda en skylt där det står att ridning är förbjuden på preparerat skidspår. Spåren är lagda på en skogsväg där...
2
Svar
26
· Visningar
2 964
Senast: fio
·
M
Hästmänniskan Jag köpte en häst i mars so mvisade sig vara sjuk redan vid köpet som inte upptäcktes på besikting eller av tidigare ägare. han hr ätid...
2
Svar
24
· Visningar
2 486
Senast: Favina
·
S
Hästmänniskan Vad är det för utbilfing för att bli pilot? Vad krävs för detta (intagningspoäng osv)? Hur är det att arbeta med det?
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: sara
·
Hästmänniskan Vilket skulle ni göra? Vilka för eller nackdelar skulle ni se med det ni skulle välja? Det är ett kapitalinköp, ej levande varelse...
2
Svar
29
· Visningar
2 483
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan ...i Skara. Har någon gått där, vilken inriktning? Jag är mest intresserad av landsbygdsföretagande men vill också gärna hör aom...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: Cheenookie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp