Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Har en liten fråga, om jag säljer mitt avelsto och skriver i kontraktet att hon enbart får användas till avel, vad händer då om köparna...
Svar
17
· Visningar
1 280
Senast: Welsh
·
K
Hästmänniskan Okej en gång för alla! Vilket stängsel är bäst? Jag vill att mitt stängsel ska gå av om pålle skulle få för sig att springa igenom. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 609
Senast: TomasN
·
C
Hästmänniskan (Ingen aning om tråden ligger rätt men får väl hoppas på det) :crazy: Jag vill absolut inte smutskasta några ryttare, länder osv...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Chough
·
S
Hästmänniskan Kommer snart att stängsla in en bit mark. Tvärs genom hela hagen går ett dike som är ganska brett och djupt (i marknivån). Frågan är om...
Svar
7
· Visningar
1 830
Senast: TomasN
·
Hästmänniskan Efterlyser lite bilder på lösdrifter (väldigt svårt att hitta har jag upptäckt), ska bara ha dem själv som inspiration. Sedan undrar...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: gadriel
·
U
Hästmänniskan Någon som vet var det finns bra info om hur det skall fungera inom en styrelse, generellt? har kollat i lagboken men inte funnit...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: älgen
·
J
Hästmänniskan hyr en häst tre-fyra dar iveckan.. hennes ägare har inte tid med henne så jag och en annan delar på dagarna och betalar ganksa stor % av...
Svar
7
· Visningar
1 172
Senast: piggy
·
Hästmänniskan Dessa finns bla kring Lindome, Skövde och Landskrona. någon som vet om det fungerar bra i dessa? Vilka rättigheter man har...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 010
Senast: Anna_Fransiska
·
Hästmänniskan Var hittar jag de lika utbildningar som finns inom hästverksamhet? massör? kiropraktor, sadelmakare, hovslagare mmm...var kan man läsa...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Beppo
·
S
Hästmänniskan betalar ni stallhyra på sommaren fastän ni inte är i stallet?? Full hyra eller kallhyra etc?
2
Svar
25
· Visningar
2 322
Senast: malgerud
·
Hästmänniskan är det fel att ha medryttare pga att de är tufft ekonomiskt att ha häst?? om medryttaren tar 2 dar i veckan så blir de juh en väsentlig...
Svar
18
· Visningar
1 866
Senast: amkm
·
H
Hästmänniskan Vad kostar det ungefär att sko en häst som bara har skor fram? Ska ha min skötponny i sommar o måste veta ungefär vad det kostar att...
2
Svar
25
· Visningar
1 801
Senast: elbereth
·
B
Hästmänniskan Har en liten fundering kring vilken sorts betong det ska vara när boxgolv gjuts, har hört någonstans att det är en särskild typ i...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: krumelur
·
Hästmänniskan Jag vet inte om detta är på rätt tråd men jag chansar... Hur stor vinterhage kan man ha, finns det någon lag på det? Jag tänkte på de...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Sweet
·
A
Hästmänniskan Hej! Hur gör jag för att skaffa hästpass till min f.d kallblodstravare och hur mycket kostar det?
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Immer
·
N
Hästmänniskan Hur fungerar det? Alltså ska man skriva kontrakt och ha målsmans medgivande på detta? Är det nåt speciellt man ska tänka på? Hur har ni...
Svar
8
· Visningar
1 250
Senast: Niklasson
·
Hästmänniskan Ska skriva mitt livs första faktura. Vad bör denna innehålla för information?
Svar
13
· Visningar
1 310
Hästmänniskan Vet ju vad lagen säger men vad har ni i era lösdrifter och vad tycker ni är lagom utan att det blir bråk?
Svar
11
· Visningar
2 313
Senast: gadriel
·
Hästmänniskan Jag har glömt vad det brukar kosta. Någon som har koll på vad tandkontroll kostar och eventuell raspning? Vill veta hur mkt pengar man...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: md5krist
·
Hästmänniskan Hej! fick prisuppgift på paddex, ca 9000 för att täcka vår bana som är 25x30 ungefär. Man nu undrar jag hur mycket frakten skulle gå på...
Svar
8
· Visningar
5 088
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp