Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Hästhantering Har en hästtyp som är skeptisk, spänd och med stark flyktinstinkt. Dock har hon alltid varit hyfsat lugn att rida och hantera. Hon...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: rosita
·
Hästhantering Har lite frågor angående lastning. Har varit med vid lastningar förut, men är fortfarande lite osäker. *Hur sätter man upp hönätet och...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Masse
·
B
Hästhantering Vi har anmält oss till en hästorientering i vårt landskap. Det är en bit dit, tar ca 30 min å köra bil å ska transportera hästarna dit...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en liten fundering men inget jag kommer att göra! Om man har en hästtransprt med totalvikten 1300 och du får lasta 580kg...
Svar
13
· Visningar
1 490
Senast: Kirre
·
S
Hästhantering Jag letar efter material av pat parelli, det jag har hittat är nån enstaka bok på engelska... Men jag undrar om det finns någon bok som...
Svar
2
· Visningar
1 267
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering skall för första gången åka bort och träna, ca 75 km. skall till min förra tränare, på nått sätt känns det bäst nu, har fått igång...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: vinkelina
·
B
Hästhantering Hej! Jag har sökt och googlat men inte hittat svar på denna fråga: kan det vara en risk att lämna en hård plastboll, stor som en...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: oxo
·
E
Hästhantering Har en fråga, som jag funderat lite på. En av våra hästar, som varit hos oss nu i tre år, var det första och andra året fördjävlig att...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Ewertsberg
·
Hästhantering Efter att ha tvingats ta bort vår älskade C-ponny på grund av cushings och i samband med det kronisk fång ,som aldrig gav sej ,har vi...
Svar
17
· Visningar
1 435
Senast: _Runaway_
·
F
Hästhantering Hej. Får man ställa ut en trianglad ponny?:confused: Tacksam för svar. :)
Svar
2
· Visningar
880
Senast: fjordtokan
·
L
Hästhantering Jag är 14 år. Jag har en ponny och tävlar i westernridning, men snart är min ponny för liten och jag ska skaffa ny häst. Men vi har en...
Svar
5
· Visningar
1 034
Senast: Sammet
·
Hästhantering Har ett sto som snart är ett år. Problemet jag har med henne är att hon är omöjlig att hantera. Behöver tips och råd för hur jag ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering Hej, har en häst som är 3 år som är skadat i bakbenet, nu är det så att ägaren till hästen vill att jag ska longera henne för att hon...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Atomiic
·
R
Hästhantering Mitt dräktiga sto i 9e mån drar världens repor i hagen med de andra, brallar och galopperar i våryra:eek: nu nojjar jag på om de brukar...
Svar
14
· Visningar
1 383
Senast: rosita
·
G
Hästhantering Min treåriga tös har varit så snäll att lasta och köra. Hela hösten körde vi henne varje vecka utan problem och hon gick snällt på, stod...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Grinch
·
Hästhantering Är jag helt galen som funderar på att cykla med hästen, som man kan cykla med en hund? Hästen ifråga är en mycket lugn och säker...
2
Svar
26
· Visningar
4 669
Senast: Wippos
·
Hästhantering Ibland sadlar jag hästen hemma och har bara tränset att sätta på när jag kommer till träningsplats... Min häst har vadderade väggar i...
Svar
15
· Visningar
4 224
Senast: marwin
·
Hästhantering nu är det bara en månad kvar tills mitt shettissto ska föla så jag har funderat mkt på HUR det ska fungera. ska hon föla inne i en box...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Opartisk
·
Hästhantering När är det dags att brodda ur? Hos oss är det bar väg, lite lerigt men alla vägar (asfalt, grus) är fri från snö och is.. Dock är det...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: Sorbe
·
Hästhantering Brukar ta med lillhingsten 11 månader gammal, på nån kort ridtur då o då för att hagen han går i nu ger begränsad tillgång till spring o...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp