Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering vet inte vad som tagit åt min häst just nu. i söndags stack hon iväg med mig, precis när ja kopplat på grimmskaftet, som tur var så hade...
Svar
7
· Visningar
1 475
Senast: TessieW
·
Hästhantering OMG! Så söt! Och så otroligt duktig! http://www.youtube.com/watch?v=PLdO2cBAusw
Svar
4
· Visningar
1 803
Senast: -moa-
·
T
Hästhantering Min sköthäst(travare) ska på ATG-kliniken på måndag och röntga sig, efter att nu stått 4veckor i box p.g.a spricka i h.bak kota. Då han...
2
Svar
30
· Visningar
3 099
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Hur kan man träna hästen till att bli trafiksäker? Min häst blir helt ifrån sej när det kommer en bil, kastar sej i dikena eller ut på...
2
Svar
26
· Visningar
2 628
Senast: zanque
·
Hästhantering Ja mitt sto har lite konstiga ideer..De kommer ut vid 05:30 på morgonen..får lunch vid 11-12 och sen brukar de kommain vid 15-16 tiden...
Svar
5
· Visningar
1 125
Senast: TheStar
·
G
Hästhantering Hej, har precis köpt en arabvalack som är trevlig att ha att göra med på alla sätt förutom när man borstar honom. När man har honom...
Svar
8
· Visningar
3 024
Senast: Godis
·
Hästhantering Hej! Min häst står i ett varmt innestall med varmvatten , solarium och allt. Men är det för tidigt att duscha hästen nu? Ute är dte...
2
Svar
25
· Visningar
2 643
Senast: Sorbe
·
  • Låst
Hästhantering Hejj alla NH-människor, :) Ja startar denna tråden för att jag vill prata med lite folk som tänker likadant som jag när det gäller...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Läste nyss en artikel på aftonbladet om en travare här i sverige som tydligen med nöd och näppe går att sköta/hantera. Skötaren måste...
2
Svar
26
· Visningar
3 137
Senast: Sonic76
·
N
Hästhantering Finns det en sån här tråd innan får någon anvisa dit. jag undrar om det är någon som har anlitat "hästransportörer", alltså lastbilar...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Cinora
·
T
Hästhantering Har en häst som jag behöver lite hjälp med . Han är jätte snäll när man står stilla och jag nästan ta en presening över huvet på han...
Svar
19
· Visningar
2 088
Senast: LinnK
·
K
Hästhantering Hejsan, jag har försökt på olika sätt att få min häst att lägga sig ner, utan att lyckas. Det gick framåt i början men nu har det slutat...
Svar
9
· Visningar
1 470
Senast: SannasNikita
·
Hästhantering Vi köpte en 6-årig valack idag och undrar vilken grupp som kan vara bäst att gå med? I ena hagen går en 3-årig valack och ett två-årigt...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: Mauthoria
·
K
Hästhantering Hej jag vill bara ge ett tips till alla häst ägare som kanske börjar tappa hoppet lite grann eller bara för skoj! Släpp hästen lös på...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Frankiiee
·
D
Hästhantering Har ett sto pÅ 10 månader dom fram till nu blivit handmatad med en massa gott. Hon biter... Inte "hugger" på allt hela tiden hur...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: Elin5
·
Hästhantering Det finns då alla möjliga konstiga lösningar på dom flesta problem...
2
Svar
24
· Visningar
2 914
Senast: lindgreen
·
S
Hästhantering Har ett 3-årigt sto som jag tänkte delta i 3-årstestet med nu i maj. Finns det någon som har tips på hur jag ska gå tillväga för att få...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Scilla
·
Hästhantering Nu menar jag inte "hästpratare", utan rent allmänt, pratar ni med hästen när ni håller på med den? För mig är det självklart att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 376
Senast: Araminta
·
S
Hästhantering .. att fånga i hagen.. mitt 10 åriga varmblod är en underbar kille på alla sätt o vis utom ett han vill aldrig bli fångad i hagen mitt...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: _Runaway_
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ett stort problem...Min häst är hur himla fin... Fux m mkt tecken. När jag åker iväg på små tävlingar eller på program...
Svar
4
· Visningar
1 272
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp