Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hejsan jag vill ha lite tips angaende att lära hästen sta uppbunden. Han är nu tre ar och har lärt sig att slita sig, en gang har han...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 865
Senast: Vivo
·
L
Hästhantering Hejsan! Är det någon mer än jag som har problem med sin häst när det gäller vatten. Jag vet inte vad jag ska ta mej till..:( Han...
Svar
14
· Visningar
2 184
Senast: Hetla
·
H
Hästhantering Har ett litet problem jag tänkte någon kanske vet vad jag kan göra åt... Jag är medryttare på en jättefin häst och har varit det sen...
Svar
12
· Visningar
1 531
Senast: Görel
·
S
Hästhantering Hej. Har nyligen fått hem en häst och är nu sugen på att klickerträna henne. Problemet är att jag har fullständig idétorka när det...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: sthu
·
W
Hästhantering Bakgrund: Valack,13 år. I familjens ägo sedan många år. Står högt i blod. Svårriden,mkt. het och känslig. Har dock varit till stor...
Svar
2
· Visningar
841
M
Hästhantering Hej, Har någon tips på vad man kan göra för att umgås med sin häst ? Börjar tröttna lite på ridning pga vädret och börjar tröttna...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Popcorn
·
C
  • Låst
Hästhantering Visste inte riktigt vilken avdelning jag skulle lägga det här inlägget eftersom det hör hemma i både hästhantering och hästvård (så jag...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Har en 13årig halvblodsvalack på foder sen två år. Trevlig, pigg och glad. Vi har tränat en hel del NH och ledarskapsövningar och han...
Svar
18
· Visningar
1 457
Senast: Hitech
·
Hästhantering Har försökt börja longera min 2-åring. Det går bra ett tag, sen vänder sig hästen mot mig och stegrar sig sen springer hon iväg och...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: linnilinn
·
Hästhantering Nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Mitt fullblod som bara får hösilage. Alltså inget krafftfoder alls. Har blivit så pass jobbig...
2
Svar
21
· Visningar
4 280
Senast: n33Lu
·
B
Hästhantering Jag är ny medryttare på en en 12 årig valack som redan vid första ridturen visade istadighets tecken. Jag är en rutinerad ryttare och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 534
Senast: Betty Boop
·
H
Hästhantering I vilken ålder tycker ni hästen minst bör vara innan man skor den första gången?
Svar
7
· Visningar
2 798
Senast: Mia_R
·
K
Hästhantering Undrar hur ni andra gör och om ni leder flera hästar samtidigt till hagen?! Jag är skeptisk till detta då det innebär en större...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 283
Senast: Tooveee
·
S
Hästhantering Undrar om nån har ett smart sätt att få en sen MÅNGA år handmatad o därför nafsig hingst att sluta nafsa? Han är ju absolut inte arg...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Snyggve
·
Hästhantering Min ardenner står jämt och ständigt och skrapar i gången med båda framföttern. Hur får man bort ett sådant beteende ??. Jag blir snart...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Limelight
·
Hästhantering Jag har lite lastningsproblem med min häst. Han i princip vägrar att gå på transporten om det inte står en annan häst på redan. Han blir...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Har ett sto på foder på 15 år som är tänkt jag ska köpa 1 juni! har haft henne i ca 2 veckor! Men hon har ont i ryggen och vi hade ut en...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: Tappsveden
·
Hästhantering Mitt sto har börjat med en intressant manöver som jag inte riktigt förstår vad hon vill ha sagt med. I princip varje gång jag umgås med...
Svar
16
· Visningar
1 612
Senast: Riley
·
A
Hästhantering Där jag jobbar har vi en liten ponny som har en oerhört dåligt musklad rygg. Han springer med huvudet i vädret hela tiden vilket har...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Cinora
·
F
Hästhantering Hej! Osäker på om inlägget kommer rätt men jag chansar... Har ingen chans att bygga en egen rundcorall men har lite funderingar på...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp