Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Sonens cykel blev kvar på skolan i fredags, när vi skulle hämta den i söndags så var bakhjul och sadel borta. Skriver skadeanmälan på...
Svar
5
· Visningar
790
Senast: Mirre
·
Mat Nu behöver jag hjälp. Vi har svårt att komma överens här hemma om hur köttfärssås egentligen ska tillagas och vilka ingredienser som ska...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 272
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Jag funderade på skapa anonym kontot, men hoppar det. Men iallafalll.. Har sen några månader tillbaka, att jag känner annorlunda...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Senast: Cilla
·
Hemmet Om ni kunde välja helt fritt, var i Sverige skulle ni vilja bo? Utan att ta hänsyn till närhet till släkt, vänner och familj...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 084
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har köpt ett par buskar, de ska bli en present och jag kan därför inte plantera de. Förhoppningsvis behöver de bara klara sig till...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Vad har ni för avgränsning till era trädgårdsland? Har i dagsläget ett provisoriskt staket gjort på lite allt möjligt men mest...
Svar
5
· Visningar
741
Samhälle Haha jag vet, farlig rubrik :nailbiting: Men jag sökte efter en tråd att skriva om detta på buke men lyckades inte riktigt hitta någon...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 239
Trädgård & Växter Fick fem frön från en carambola. Hittade lite info på nätet, man skulle tvätta dem och sen lägga i blöt i 12 timmar så det har jag gjort...
Svar
7
· Visningar
671
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Halloj alla, Jag behöver spara ned ett word-dokument på datorn för att kunna skicka in det i skolan. Jag har gjort det förr, men nu...
Svar
13
· Visningar
497
IT & mobiler Nu börjar jag verkligen ledsna på att Bloglovin strular, så jag undrar om det finns någon annan hemsida som man lätt sparar bloggar på...
Svar
1
· Visningar
416
Skola & Jobb Jag ska på intervju för en tjänst (intervjun hålls via teams) och de har meddelat att det är en kompetensbaserad intervju. Jag har läst...
Svar
13
· Visningar
1 968
Senast: Stefffie
·
Juridik & Ekonomi Någon som vet om det finns någon app där man kan ha flera ”kassaböcker” i samma app? Jag har Mina utgifter nu och är jättenöjd förutom...
Svar
10
· Visningar
742
Senast: Lyan
·
Trädgård & Växter Vi har en damm/göl/pöl på vår mark, ca 60x20 m stor. Enligt tidigare ägare så var det personen innan dem som grävde den med syfte att...
Svar
19
· Visningar
2 145
Trädgård & Växter Man brukar ju hitta det mesta här på buke :D Är det någon här som odlar kräftor? Hur mycket vatten behövs det för att odla kräftor "för...
Svar
2
· Visningar
501
Relationer Jag reagerar ofta på att så många människor verkar sura. Är du sur? Varför är du sur? Varför är människor sura? Mår folk sådär dåligt...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 022
Senast: Efwa
·
Trädgård & Växter Är det någon som vet vad det här är? Krusbär?
Svar
2
· Visningar
323
Senast: gul_zebra
·
Trädgård & Växter Någon som vet varför bladen blir såhär? har frågat både min mamma och syster som är florister men ingen hade något svar - så nu vänder...
Svar
8
· Visningar
846
Senast: lilleknodd2
·
Hemmet Vår altan är inte så bred, vi har ett bord som är 90 bredd och det blir lite väl trångt med stolar när man ska passera. Har ett...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·
Hemmet När jag var liten hade vi en stereo i vardagsrummet med hyfsade högtalare som kan kunde lyssna på musik på på hög volym och bra ljud...
2
Svar
28
· Visningar
1 781
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp