Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Jag skulle vilja veta hur man går tillväga och hur mycket det kostar att sätta sin arabhingst på semin. Kan stoägare från övriga världen...
Svar
5
· Visningar
1 368
Senast: CK
·
W
Avel I senaste ridsport fanns ju statistik från treårstesterna 1999-2003. Intressant eftersom flera unga hingstar som inte finns med i några...
Svar
13
· Visningar
1 723
Senast: shady
·
F
Avel ...vad tycker ni om följande? Ett sto e Alpen Fürst - Vagabond som betäcks med Nactus. (Rent teoretiskt alltså...) Andra förslag...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Fritte
·
H
Avel Finns det någon bra sida där det finns foton på äldre flyinge hingstar? Söker foton på Partisan 655 stämmer nummret?? Jasper 550...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: Amica
·
Avel Läste en tidigare tråd om Maxeborken och hört en del om hans tidiga liv. Stackars häst, men det är en annan femma. Stämmer det att han...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: sissu
·
A
Avel E det nån som har honom som pappa till sin häst?? Isåfall hur e den hästen?? Rider en häst efter honom... :banana:
Svar
4
· Visningar
1 620
Senast: Zini
·
H
Avel Någon som har information om honom? Har en väldigt trevlig 3-åring under inridning som har honom som morfar. Han är e. Zeb, som jag vet...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: hoppsann
·
Avel Vilka har/ska ni betäcka era shetlandsston med?
Svar
7
· Visningar
1 471
Senast: gonkan
·
S
Avel vet att det mellan 18-29juli finns en premering för även korsningsponnyer utanstam som är reg i osby, men hur får man itag på...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: dot
·
H
Avel när brukar ni betäcka era ston som tidigast?? :banana:
Svar
1
· Visningar
895
Senast: ameo
·
M
Avel Hur kommer det sig att "folk" gärna korsar sitt sto av "udda" ras med något annat, men inte tvärtom? Travare-hbl ska ju vara så bra...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 480
Senast: crazy
·
M
Avel Jag är en aning störd. ID-kontrollerade mitt föl på fölmönstringen. Då var han 2 månader drygt och fölpälsen hade ju inte släppt helt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 805
Senast: loveponies
·
M
Avel om ni skulle betäcka erat sto. vilken hingst skulle ni välja om ni fick ta vilken som helst (inom halvblodsaveln) om hästen var ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 733
Senast: lady_vip
·
F
Avel Vilken är Sveriges ovanligaste ras? :confused: Alltså den rasen som det finns minst hästar/ponnyer av i Sverige.
Svar
13
· Visningar
1 653
Avel Har kommit ihop mig lite med en av tjejerna i stallet. Hon har ett sto UE: Snowdon Blighter. Men hon vill ha att till att han heter...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: crazy
·
Avel Jag vill höra alla NACKDELAR ni har med att kastrera tidigt och jag menar nu så tidigt som det bara går. Vill också veta hur tidigt det...
Svar
15
· Visningar
2 498
Senast: Kassiopeja
·
S
Avel Någon som kan berätta mer om dessa två? Brigadör är ju alldeles nyligen godkänd så jag förstår att det inte finns några avkommor. Någon...
Svar
5
· Visningar
1 375
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Avel Jag har precis köpt ett P.R.E.-sto på åtta år. Hon är relativt lite hanterad då hon har använts i avel i Spanien (och där går avelstona...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: poseidon
·
C
Avel Söker information om nordsvenska hingsten Tärning...kan någon berätta om vad han har lämnat och om det finns några betydelsefulla hästar...
Svar
5
· Visningar
1 081
Senast: fluffagget
·
H
Avel tänkte bara höra efter vad han lämnar för hästar blir dem små?? :idea:
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: Cillavan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp