Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan någon komma med ett tips om hur jag lär medryttarhästen att stretcha frambenen? Jag är helt rådlös, och alla som ser oss skrattar...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: majola
·
Hästvård Hej! Tänkte höra lite mer er om ni har några ideer på mitt "problem"! Min häst buköppnades för ca 6 veckor sen och såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst har varit/är svullen i benet, antagligen pga en öppnad infekterad hovböld. Jag trodde först att han hade fått ett sår jag inte...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: mirage
·
Hästvård Om ni hade en häst, äldre ridhäst, som visade sig att den blivit gammal i benen och inte ridbar längre, utan heltids pensionär. Ni har...
2
Svar
32
· Visningar
2 116
Senast: Maris_
·
Hästvård Jag har en travare som jag har ridit dressyr på i snart 3 år. Allt har gått och går fortfarande bra men...när jag rider henne i form på...
2
Svar
20
· Visningar
9 052
Senast: Fifflan
·
Hästvård Hej! Jag ska få ut veterinären som ska kolla på pållens mun idag. Om han inte hittar några större konstigheter utan bara raspar...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Lindi
·
V
Hästvård Vad kostar en kastrering, ungefär? Några kostnader som tillkommer?
Svar
5
· Visningar
754
Senast: VildochVacker
·
L
Hästvård snälla,är de nån som vet nåt super bra medel mot mugg?? :confused:
2
Svar
23
· Visningar
4 047
Senast: lie
·
M
Hästvård Är det någon som har testat/har erfarenheter av det här: http://www.ellastableswimtraining.com/ Vore intressant att höra om ni kommit i...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: miamiamia
·
L
Hästvård Vad står era hästar på för underlag i boxen/spiltan? Halm , spån osv. Varför har ni valt just det? Och vad finns det för nackdelar och...
2
Svar
23
· Visningar
2 431
Senast: Linkan
·
T
Hästvård en av hästarna jag ska börja rida har sadelknutor, är inte speciellt hemma på det eftersom ingen av de tidigare haft någon. Det ser ut...
Svar
2
· Visningar
796
Hästvård Hej! Är det någon vänlig själ som skulle vilja skriva en utförlig beskrivning om ek/ekollon och förgiftning på häst i samband med intag...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: Quell
·
S
Hästvård Min häst har inte varit förkyld tidigare på de år jag ägt henne, men nu är det visst dags... Hon har hosta (torr, hostar inte upp något...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: mystar
·
Hästvård Jaa, vi tar allting från början nu. När min pålle gick på bete i somras fick han mugg (antagligen överkänslig mot något i gräset)...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Gabriol
·
F
Hästvård Min häst blir varm i benen efter ridning, vilket jag inte lagt märke till att hon har blivit tidigare. Det är i från kotan upp till...
Svar
3
· Visningar
2 054
Senast: Killa
·
Hästvård min gammelponny har i flera år haft mycket gaser i magen (konstant). Det verkar inte ha någon betydelse vilket foder han äter, han hade...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Centaur
·
Hästvård Pållan blivit undersökt med ultraljud på båda fram. Ingen som helst fara med några ligament. De såg finfina ut! :D Böjproven var också...
Svar
6
· Visningar
692
Senast: lizzie
·
O
Hästvård Min häst rullar fast då och då. Någon som har använt sådan där gjord som hindrar hästen från att rulla över? Men visst kan de lägga sig...
Svar
2
· Visningar
1 170
Senast: gnorp
·
S
Hästvård Min pålla skadade sitt ena framknä i slutet av oktober. Det var endast en liten skada på ca 4 cm i bredd och 1 cm i djup. Hon blev trots...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Min häst /hbl val -82) var i lördags morse jätte tjock i ena bakbenet (karleden var lika stor som kotan!) Han haltade inte och ömmade...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: cruella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp