Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning ni som har byggt stall från grunden, hur mycket har de kostat er. har hittat ett hus som jag är intresserad av, där de skulle kunna...
Svar
1
· Visningar
1 054
B
Anläggning Vi har en hästgård med tillhörande mark. Vi har länge funderat på att skaffa en betespust eftersom gräset växer enormt på våra...
Svar
9
· Visningar
6 592
Senast: Yrrol69
·
C
Anläggning Usch sitter nu i valet och kvalet. Bor på en mindre gård (hus med stall). Flyttade in för ett år sedan och inredde då stallet. Det är...
Svar
2
· Visningar
1 335
Senast: Popcorn
·
Anläggning Äter får smörblommor? Finns det andra sätt att få ner smörblommorna (utan att behöva gå med lie) på ett bete som används denna säsong?
Svar
18
· Visningar
4 679
Senast: cristobal
·
Anläggning Någon som har förslag på hur man gör en paddock i budgetvariant? :idea:
Svar
2
· Visningar
1 138
Senast: JessicaM
·
Anläggning Mina fånghästar behöver en grusrasthage nu i sommar. Jag vill anlägga en liten hage som är 20 x 20 m. Hur djupt ska grusen ligga för att...
2
Svar
29
· Visningar
8 424
Senast: __Stilett__
·
N
Anläggning Hej alla kloka! Hur är detta med permanentbädd? Vi har "poolbetong" (släpper inte ut vatten). Vår hyresgäst vill göra ett pemanentbädd...
Svar
14
· Visningar
2 347
Senast: Zanta
·
Anläggning Ska slå hö i år med, hoppas på lite mer regn och sol, så det börjar växa. Tycker det går trögt. Har gödslat med grisgödsel, men bonden...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Tacitus
·
Anläggning Om man köper spån i container; vad kostar detta (alltså inklusive "hyra" av själva containern) ungefär?
Svar
1
· Visningar
3 025
Senast: Frippac
·
H
Anläggning Jag undrar vad som gäller när man vill bygga stall, hägna in hagar m.m. Hur långt måste det vara till omkring liggande bostäder? Är det...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: honeypie_84
·
B
Anläggning Dags att köpa nytt aggregat. 3ha område Ganska riklig vegetation som jag tänkte försöka hålla styr på. Batteri drivet Vad...
Svar
9
· Visningar
1 659
Senast: Ljulius
·
Anläggning Arrenderar/hyr mark av en bonde. Under sommaren kommer vi att bygga en eller två ligghall/ar i vinterhagen. Typen på ligghall kommer...
Svar
3
· Visningar
1 311
Senast: psychogrrl
·
L
Anläggning Jag köper det mest dammfria spånet jag kan hitta i Sverige men det blir ju trots allt dammigt i stallet ändå. Jag tar ut all bajs och...
Svar
18
· Visningar
2 603
Senast: Tacitus
·
A
Anläggning Jag har en paddock med sand, och den är så in i vassen djup och tung-riden. Finns det någon som har tips på vad man kan lägga på för att...
Svar
10
· Visningar
6 583
Anläggning Vi ska byta staket nu i vår/sommar runt hagarna. Just nu är det vanliga impergnerade stolpar med eltråd. Jag vill gärna ha kvar el men...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: Strajder
·
Anläggning Hur får man bort dessa jobbiga och taggiga buskar på bästa sätt, är sååå trött på dem. Hur gör man om man vill ha hage där dessa finns...
Svar
2
· Visningar
3 655
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Vi har ett problem med våran lilla beteshage som vi arrenderar. Den består mer eller mindre av 50% rator och vi vill verkligen göra...
Svar
15
· Visningar
6 006
Senast: Texaz
·
S
Anläggning Har efter börjat leta fakta om lösdrift upptäckt att det finns massa fakta, men väldigt utspridd, skulle vi inte kunna samla ihop lite...
2
Svar
34
· Visningar
3 147
Senast: Sar
·
Anläggning Är det bara jag som irriteras över alla gårdar som styckas av in till grunden och mäklare som förmedlar "hästgårdar" med 4 tnd där...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
26 004
Senast: rubytoo
·
Anläggning Är det någon som har kommit på någon smart lösning för att duscha hästen utomhus? Jag funderar på om det går att använda svarta...
2
Svar
39
· Visningar
3 919
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp