Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

C
Anläggning Hej på er hästvänner !! Nu vet jag inte om tråden hamnar rätt, men det var enda stället som jag tyckte passade. Har funderingar på...
2
Svar
24
· Visningar
14 419
Senast: flickancarra
·
Anläggning vi ska under sommaren göra en ridbana (paddock) vid stallet och jag behöver nu lite tips från andra som gjort detta. Markarbetet...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: kryddan
·
A
Anläggning Jag håller på att knåpa ihop ett hyreskontrakt för mina inackorderingar. Har tänkt använda ett färdigt avtal från LRF Det som jag...
Svar
6
· Visningar
1 915
Senast: Yrrol69
·
U
Anläggning Jag har satt nog satt mej själv i en liten knivig situation. Det är så att jag har 6 boxar i mitt stall som jag hyr ut. Tidigare...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: uthyraren
·
P
Anläggning Över våran paddock svävar ett rökmoln när någon rider. Det är en sandpaddock, men pga av värmen och inget regn så är den mega dammig...
Svar
12
· Visningar
5 652
Senast: kvandi
·
Anläggning Vi har upptäckt att vårt batteriaggregat lag ner verksamheten över vintern och står utan aggregat till sommarhagarna. Nu funderar jag på...
Svar
11
· Visningar
10 114
Senast: KungTulle
·
Anläggning Om man skall bygga en permanent sjukhage, en i trä.... Rejäl och hållbar. Vilka är optimala måtten för det? Min tanke är att göra...
Svar
9
· Visningar
8 386
Senast: Centaur
·
Anläggning Hittade ingen tråd om detta (eller snarare hade ingen aning om vad jag skulle söka på) Det är så att jag sen en tid tillbaka har två...
2
Svar
36
· Visningar
4 881
Senast: Svartfot
·
Anläggning Hej! Jag skulle vilja bygga en rasthage på baksidan av stallet där hästarna kan gå in och ut som de vill. Här (inte Sverige) är det...
2
Svar
28
· Visningar
5 940
Senast: leia
·
Anläggning kanske ha haft en sån här tråd innan , men kommer inte ihåg det i så fall.... :) det är så här att jag och min sambo bor i ett litet...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Masse
·
Anläggning Funderar på om det kan vara en bra idé att bränna vissa delar av våra beten där det står gammalt gräs och lite annat "smått o gott" Har...
2
Svar
25
· Visningar
5 574
Senast: Tant Brun
·
Anläggning Vinterhagen på nya stället är jättefin till 75%, men ca 25 % är mjuk och blöt. Skulle gissa på att det går en vattenåder precis...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: KungTulle
·
Anläggning Nu är det dags att bygga ett ridhustält! :) Men det finns ett antal frågor som jag gärna vill ha svar på. Hur hittade ni ert tält...
Svar
0
· Visningar
3 036
Senast: Flinga
·
Anläggning Dottern har fått en liten shettis! Ponnyn står i en av våra stor häst boxar 16m2... Den går som på lösdrift i boxen...:D hur som...
Svar
10
· Visningar
2 976
W
Anläggning Hur har ni med uteboxar sett till att hästarna får vara ifred för insekterna i sina boxar, UTAN att varken stänga luckorna eller sätta...
Svar
4
· Visningar
1 765
Senast: Wishful
·
Anläggning Har haft min häst uppstallad på ett flertal olika ställen de senaste åren för att vi har flyttat runt en del. Och det har alltid varit...
Svar
13
· Visningar
3 981
Senast: lindgreen
·
Anläggning Vad är egentligen bäst? Vanligt stall eller utestall? Fördelar, nackdelar? priser?
Svar
5
· Visningar
3 493
Senast: Pettsson
·
Anläggning Behöver hjälp! I en gammal tråd fick jag tips på en manuell gjer som man drar över ridbanan. Den krattar och sladdar liksom i ett svep...
Svar
14
· Visningar
2 142
Senast: Scata
·
Anläggning Vad brukar ni använda för utsäde när ni sår in på upptrampade beten?
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: via
·
Anläggning Vi är precis i färd med att köpa en hästgård. Gården är egentligen en stor skogsgård men skogen ska styckas av. Vi får ca 2,7 hk...
2
Svar
29
· Visningar
6 340
Senast: Vedklyvarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp