Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Anläggning Hej jag sitter och planerar vårens stora ridbanebyggnad, jag har gått igenom marknaden och funderar på alla möjliga material. Paddex...
Svar
15
· Visningar
7 252
Senast: zzz
·
W
Anläggning Hej.. Jag är i behov av goda råd, då jag måste bygga en tillfällig box i kallstall, där pållen ska stå i endast 3-4 månader dvs fram...
Svar
11
· Visningar
2 107
W
Anläggning Vad gillar ni bäst.. Box 3,5 x 3,5 m eller 3 x 4 m alltså fyrkantiga el avlånga Vad tycker ni är för och nackdelar
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Jempa
·
Anläggning Ok, jag vet att man normalt inte stängslar på vintern...men det är lite panik och jag måste ordna hagar :crazy: Planen var inte att...
Svar
13
· Visningar
3 887
Senast: sorbisen
·
Anläggning Har sökt information i tre dagar nu. Sökt och läst här, på jordbruksverket, på länsstyrelsen m fl. Men jag får inte riktigt kläm på det...
Svar
6
· Visningar
1 355
H
Anläggning hej alla jag skulle vilja höra eran funderingar och tips ideer och önskemål på en ridanläggning. vi tänkte bygga ett ridhus med stall...
Svar
12
· Visningar
1 685
Senast: Nora
·
Anläggning Min häst som stått i boxvila sedan september har nyligen blivit friskförklarad och har börjat vara ute i boxhage. Hon får dock inte stå...
Svar
7
· Visningar
1 689
Senast: Strajder
·
Anläggning Hej kära bukefalister! Är såhär att vi börjar fundera på att bygga om vårat stall då den bakre väggen är fuktskadad och lutningen på...
Svar
7
· Visningar
2 847
Senast: nexxa
·
Anläggning ...läste en tråd på hästmänniska om radions vara eller inte vara i stallet. Som den tråden ser ut är det många som har just radio i...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 197
Senast: cämela
·
T
Anläggning Pratade med en kompis idag som nyligen flyttat till ett nytt stall.... H*n står nu i ett kallstall, och då menar jag kallstall...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 133
Senast: ginnies
·
B
Anläggning Hej! Nu är det så att jag ska stängsla in omkring 5 ha och behöver massor med tips!:laugh::bump: Vad har ni för staket? Vad kostade...
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: murran
·
Anläggning Behöver lite hjälp med att räkna ut hur många hästar jag kommer kunna ha på stället dit jag flyttar mina hästar. Är inte jättebra på...
2
Svar
21
· Visningar
3 320
Z
Anläggning Litet dilemma. Jag rider som medryttare på ett ställe där vi har en utomhusridbana. Underlaget är någon typ av grus vilket är ganska...
Svar
5
· Visningar
1 378
Senast: Warg
·
Anläggning På bilder från USA och England ser man i bland att de har speglar kring utomhusridbanor. Finns det någon här som har det eller harett...
Svar
15
· Visningar
4 329
Senast: Wilfa
·
Anläggning ja jag skulle vilja ha lite hjälp och åsikter/tankar kring detta med hagar och hur man skall planera hagarna/belastningen på hagarna...
2
Svar
24
· Visningar
2 702
Senast: Gullan86
·
Anläggning Vill bara påminna om hur viktigt det är att ha ett skrivet kontrakt. Har haft ett muntligt kontrakt med en av hyresgästerna. Vänner som...
Svar
10
· Visningar
1 614
Senast: LitenIsa
·
T
Anläggning Har ni behövt bygglov för att ställa upp dom?
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Tosen_85
·
Anläggning Hur stora hagar har ni, hur många hektar? hur många hästar?/ras. har ni lösdrift/boxar? mockar ni hagarna? är det...
2
Svar
23
· Visningar
2 865
Senast: mammaBerg
·
S
Anläggning Vad gör man då ett stall får/har dåligt rykte? Nu har det gått över 1,5 år sedan de som "förstörde" stallet flyttade, men ryktet hänger...
2
Svar
28
· Visningar
5 133
Senast: picia
·
Anläggning Om man ska stängsla in 19000 kvm mark med cirka 1,5 meter mellan varje stolpe: hur många stolpar behöver man då? Om en rulle elrep är...
Svar
15
· Visningar
2 040
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp