Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Anläggning Jag har ett inackorderingsstall med ett par inhyrda, varav en av dem nu har bett mig om hjälp med hans häst. Han åker endast ut till...
Svar
13
· Visningar
1 766
Senast: Trollungen
·
Anläggning Jag måste ha någon enkel och stadig mur runt gödselplattan. Utan mur är det lite knepigt att tömma plattan med traktorskopa utan att...
Svar
16
· Visningar
9 222
Senast: Pooh
·
M
Anläggning Hej Jag ska köpa en varmvattenberedare.Jag har ett stall med 12 hästar så jag undrar om någon kan tipsa mig hur stor beredare jag...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: hästig
·
Anläggning Vi har fått ett problem på nacken. Vi bor på en större villatomt och har hästarna på baksidan i skogen. Nu har våran granne fått för sig...
2
Svar
26
· Visningar
5 523
Senast: _Eva_
·
Anläggning på ett hektar åkermark, hur mycket hö får man ut? tror dom fick 73 balar ensilage (stora) förra året, men hur mycket hö blir det?
Svar
5
· Visningar
1 309
Senast: poff
·
C
Anläggning hur får ni ut vatten till ert sommarbete? Jag sitter lite i klistret, vår nuvarande sommarhage ligger väldigt avskillt. närmsta hus...
Svar
11
· Visningar
1 959
Senast: bigganl
·
W
Anläggning Hej på Er alla! Någon här som vet vart man kan köpa nya eller helst begagnade speglar till ridhus? Och för er som nyligen/tidigare...
Svar
1
· Visningar
1 295
Senast: Kinvaras
·
Anläggning Efter att ha haft mina två hästar i knappt två år märker jag att jag inte är någon stjärna med att behålla rätt växtlighet. Nu är det...
2
Svar
33
· Visningar
4 895
Senast: Invinciblestables
·
M
Anläggning Hej Jag undrar om någon vill och kan kommma med lite förslag till mig:) Jag har ett nyöppnat inacoderingstall på 12 hästar, skulle...
Svar
2
· Visningar
1 523
Senast: maria--
·
Anläggning hej allihop! det är så att jag fått förmånen att hyra ett helt stall med tillhörande hagar:banana: vad tycker ni jag bör tänka på nu...
2
Svar
24
· Visningar
3 797
Senast: Gullan86
·
Anläggning Vi håller på att måla om stallet. I sadelkammaren rådfrågade vi målaraffären och fick hem en utomhusfärg som passar snickerier m.m...
2
Svar
22
· Visningar
8 876
Senast: Lippy
·
Anläggning Vi har fullt av snokar på gödselstacken, normalt sett brukar vi tömma den i April / Maj men nu var det inte så mkt så det kan liksom...
2 3
Svar
41
· Visningar
30 083
Senast: Tuvalisan
·
Anläggning Finns det något bra ogräsmedel att spruta längs kanterna på ridbanan? Något som inte är giftigt för hästar?
Svar
1
· Visningar
1 366
Senast: Tacitus
·
S
Anläggning Jag vet inte om den här tråden ligger riktigt rätt, så isf får moderator flytta på den. De är såhär jag har en häst som är lite...
Svar
5
· Visningar
1 541
Senast: smultronfot
·
C
Anläggning Hoppas tråden ligger rätt! Jag har ett varmblodssto av årsgång 83. Just nu går hon på bete med två andra hästar som hon trivs...
Svar
13
· Visningar
1 658
Senast: Fahlis
·
A
Anläggning Hur gör man på bästa skonsamma sätt rent Plyfaskivor? Vi har väldigt kalkrikt vatten, och jag misstänker att den gråa hinnan som täcker...
Svar
3
· Visningar
2 141
Senast: Annika_38
·
Anläggning Hej! Ska anlägga en paddock i sommar och har lite funderingar... Självklart ska vi ha staket men jag tycker att underlaget ofta...
Svar
8
· Visningar
3 327
Senast: Berin
·
Anläggning Äntligen kommer nya regler och kommunen ska inte längre vara tillsynsmyndighet av stallar:banana:!!! Det läggs över på länsstyrelsen...
Svar
11
· Visningar
1 716
Senast: elle12
·
H
Anläggning Här nere i södra Sverige är det ju något så otroligt torrt. Har bara haft en regnig dag på 6-8 veckor (förra veckan kom det några...
2
Svar
38
· Visningar
4 458
Senast: Piraja
·
Anläggning Har fått tillgång till ett större betesområde och gick runt och kikade på det. Det visade sig att det redan finns stolp hela vägen...
Svar
5
· Visningar
2 040
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp