Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har blivit erbjuden att hyra ett helt stall med fem boxplatser, spolsptilta, sadelkammare, utrymmen för foder och en GIGANTIDK...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: weasel_
·
Anläggning En grej som jag tycker är lite intressant är hur andra i världen ser på vår hästhantering och anläggningar. Vad tror ni? Har ni hört...
2
Svar
29
· Visningar
3 757
Senast: Sorbe
·
P
Anläggning Vi har precis hittat ett litet stall att hyra men det behöver fixas och målas lite. Jag skulle därför vilja ha tips på vilken sorts färg...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: Energi
·
L
Anläggning Har haft en kille ute från byggfirman för jag funderar på att renovera stallet. Stora problemet i nuvarande stall är att takhöjden bara...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: Cyllene
·
Anläggning Funderar i väldigt många banor just nu och det finns både plan A, B och C:D En av dem är att ha mina 2 ston på lösdrift nästa vinter...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Waern
·
L
Anläggning Har funderingar på att fixa till stallet lite i sommar men egentligen är taket ca 10 cm för lågt för den stora hästen. Inspektörerna...
Svar
11
· Visningar
3 845
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Vad är minsta storlek (kg) man behöver på tvättmaskin typ Wascator för att tvätta vintertäcken, ett i taget?
Svar
3
· Visningar
1 842
Senast: KLNF
·
Anläggning Hur ofta och på vilket sätt sköts ridhuset där du rider? På ett ungefär hur många ryttare utnyttjar ridhuset per dag? Vilket...
Svar
6
· Visningar
1 890
Senast: Ancor
·
Anläggning Jag är nu inne på att mura mellanväggar i nya stallet, och försöker hitta någon firma som säljer lösa galler och fronter. Dom flesta...
2
Svar
29
· Visningar
4 274
Senast: n33Lu
·
Anläggning Jag ska snart ta hem mina två herrar: 9mån och 4år. Vi har för tillfället bara lösdrift att tillgå (nyköpt gård med renoveringsbehov...
2
Svar
25
· Visningar
3 064
Senast: Sar
·
E
Anläggning Har ett kallstall som nu när det är minusgrader ute även håller minusgrader inomhus (delvis pga gläntande fönster för frisk...
Svar
17
· Visningar
4 709
Senast: Rie
·
Anläggning Det är inget jag planerar att göra i dagsläget, men jag funderar ändå lite. Finns det någon som köpt en gård som kostat lite "för...
Svar
11
· Visningar
2 429
M
Anläggning Har lite funderingar... Stall för 8-10 hästar ska det vara. Främst islandshästar men kanske någon annan också. 1. Är det bäst att ha...
Svar
2
· Visningar
1 452
Senast: Immer
·
M
Anläggning Jag håller på att kolla runt på stallplatser till hyffsade priser. Har hittat två som är lika bra, men behöver hjälp med vilken som...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Bison
·
S
Anläggning Är på g att köpa gård.Marken är idag odlingsmark. Skulle behöva så in några ha för bete. När sår jag lämpligen? Något tips på bra...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Strajder
·
Anläggning Har nu fått lite platsbrist i mitt nuvarande stall så skulle behöva införskaffa fler boxar och har då funderat på två uteboxar. Jag har...
Svar
14
· Visningar
2 252
Senast: Ayarab
·
W
Anläggning Hej! Nu har jag kört helt fast i mitt hagplanerande :confused: Så då finns det ju ingen bättre lösning än att fråga alla er erfarna...
Svar
7
· Visningar
3 236
Senast: LillaMy
·
Anläggning Ni som har lösdrift, vad använder ni som ligghall/ skydd? Någon som har sådana "tält" ? Vad ger ni grovfodret i?
2
Svar
36
· Visningar
16 908
Anläggning Äntligen har jag fått stopp på matmissbruket i min hage :D Idag var jag upp till min "svägerska" och botaniserade på hennes loge. Där...
Svar
11
· Visningar
1 486
M
Anläggning Hej jag sitter och planerar vårens stora ridbanebyggnad, jag har gått igenom marknaden och funderar på alla möjliga material. Paddex...
Svar
15
· Visningar
7 252
Senast: zzz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp