Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har i dagsläget ett stall med två boxar på 9 resp 17 kvm, innan jag köpte det var det tre boxar två på 9 och en på 8 kvm, men jag...
Svar
5
· Visningar
1 432
F
Anläggning Ngn här som renoverat en hästgård? Är lite nyfiken på tid, kostnad osv. Funderar på att renovera vår gamla föräldragård (finns redan...
Svar
9
· Visningar
5 200
Senast: Frajda
·
F
Anläggning Sitter här i sommarvärmen och funderar över hösten :grin: Ni som fodrar hö ute i hagen på Hösten/vintern, hur har ni löst det? Vår hage...
2
Svar
35
· Visningar
8 633
Senast: Rebecka83
·
Anläggning Är i planeringsstadiet av byggandet av en ligghall till ett par hästar och skulle behöva lite tips och ideér. Måtten kommer bli 3*6...
Svar
9
· Visningar
2 082
Senast: Yrja
·
Anläggning Nu är det dags för att bestämma hur de nya hagarna ska ligga. Kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska göra. Vore roligt att höra...
Svar
4
· Visningar
1 690
Senast: Trine
·
Anläggning Tänker införskaffa hinkhållare som man fäster på väggen och det är som en ringformad bygel man sätter ner hinken i.... Hinken rymmer...
2
Svar
25
· Visningar
4 275
Senast: mahlmt
·
Anläggning Jag har sökt o sökt men jag hittar ingen vettig foderförvaring. Jag vill inte ha tunnor utan mer fyrkantiga lådor.. Någon som vet...
Svar
17
· Visningar
2 576
Senast: Viggen
·
Anläggning Vad tycker ni om denna? http://www.rfidnews.se/default.asp?id=1586&show=more kan tillägga att jag snokat runt lite och fått fram...
Svar
2
· Visningar
1 286
Senast: Apollo 13
·
M
Anläggning Undrar bara lite över belysning över stallgången. Har tänkt köpa lysrör men vilken styrka ska jag ha? 2x26W eller 2x58. Lysrören ska...
Svar
16
· Visningar
2 753
Senast: Strajder
·
Anläggning har just flyttat till en ny stad och funderar på att starta ett eget stall, med boxuthyrning. måste förståss hitta en gård för detta...
Svar
9
· Visningar
4 171
Senast: vinkelina
·
Anläggning Har tillbringat sommaren med att måla (som många andra) Här är resultatet!! Före: Efter: Det är två stall det ena är grönt...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: Cronis
·
Anläggning Ni som har bra koll på det här med elstängsel: Jag har två hagar intill varandra. De brukar användas var för sig och har varsitt...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: bigganl
·
Anläggning Det är så att jag ska försöka göra en ligghall på 16-18kvm till ett russ och två shettisar (är det för litet i praktiken?) Problemet...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Vinja
·
Anläggning Sitter och funderar över vad just själva plasten kostar när man tillverkar 1 hösilgebal.... Någon som vill hjälpa mej med detta...
Svar
17
· Visningar
6 127
Senast: Skogsola
·
Anläggning Jo jag har sökt... :p inte hittat svar Och ja jag har kontaktat sjv men är lite otålig, vill gärna ha era synpunkter och...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: GaliasSund
·
Anläggning Jag behöver lite hjälp av er. Jag ska för första gången hyra ut boxplatser i mitt stall. Vad ska man skriva in som regler i...
Svar
2
· Visningar
1 298
Senast: MiaMaria
·
S
Anläggning Står inför ett svårt val. Vet inte vad jag ska välja för stall inför hösten. Har en äldre valack som helst inte flyttar men ändå skulle...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: Superbiddi
·
W
Anläggning Är nyfiken på om detta sorts ridhus existerar i sverige, dvs ett s k öppet ridhus som har tak men inga täckande väggar, har sett några...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 329
Senast: Witzippa
·
P
Anläggning Hejsan.. Idag har jag planat till vinterhagen nu när pållen är bortrest på sommarbete men kommit fram till att jag behöver fylla på med...
Svar
2
· Visningar
1 910
Senast: Isis2
·
Anläggning Håller på att måla om i mitt stall här hemma. Känns så skönt och börjar bli så ljust... Före: Grund färg: En färdig...
2
Svar
22
· Visningar
3 330
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp