Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 493
Gnägg Innan när jag bara var i stallet 2 ggr i veckan så duschade jag efteråt varje gång. Nu p.g.a. att jag nu har en medryttarhäst så är jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 253
Senast: aleksis
·
Anläggning Alltså, nu blir jag knäpp snart :( I tre veckors tid har det pågått någon form av mass-självmord av möss här hos mig på gården. Varenda...
2
Svar
22
· Visningar
3 177
Senast: hollypolly
·
Anläggning Det här med lampor... Jag planerar ridbana och har noll och ingen aning om hur mycket ljus som behövs. Banan kommer vara 20x40 och jag...
Svar
3
· Visningar
3 317
Senast: Efwa
·
Gnägg Jaha då föreslår jag att vi håller oss till ämnet. Flera vägar bär till Rom, låt oss acceptera att folk har olika sätt att göra saker på...
41 42 43
Svar
847
· Visningar
147 358
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Hej Vi har en häst på foder sedan september fram till i sommar som vi eventuellt ska köpa. Pålle skulle i så fall vara till min...
Svar
18
· Visningar
1 617
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Jag är så i kvalet! Skaffa en medis eller inte? En del av mig vill ha hästen " själv".Inte behöva bestämma tider med någonannan osv.Å...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 921
Senast: Vira
·
Hästmänniskan hej! Jag har en hannoveranare som är importerad från Tyskland (rosa pass) Hon är registrerad i Sverige av sin första ägare, men nu när...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Mollans
·
Gnägg Är det någon som har bild på en sån? :) Funderar på om det är nåt sånt min lille ponny är... Eller någon som har nån annan idé om vad...
2
Svar
27
· Visningar
4 887
Senast: lil-sis
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 562
Senast: Loons
·
Gnägg Jag har tråkigt och blev lite nyfiken Vilken häst skulle ni köpa alt. betala mest för 1 - sto 6 år utan stam, bra byggd, trevlig gång...
Svar
16
· Visningar
1 329
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 205
Senast: Emor
·
Ekonomi & Juridik Hej Har en fråga. Jag har varit och tittat på flera olika sorters hästar. Har bestämt mig för en som varit utannonserad i över ett...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 619
Senast: Lobelia
·
Gnägg :rofl::rofl: Nån mer som sett Brett? Skrattade rakt ut i bytena i varje... :banana...
Svar
4
· Visningar
1 314
Hästmänniskan Jag är en 50-plussare dvs snart 60 år, f.d hästtjej och hästägare som nu funderar på att återuppta mitt hästintresse igen. Har varit med...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 074
Senast: Billy
·
Gnägg Kan hända att vi haft sån här tråd förut, men kan inte påminna mig att jag sett på länge så här kommer en ny. Tänkte det kunde vara...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
18 206
Senast: Elshaya
·
Gnägg När någon frågar om vad ens häst har för stam, säger man då namnet på hästens pappa & mamma eller hur är det igenkligen? :)
2
Svar
36
· Visningar
4 494
Senast: doleron
·
Anläggning Precis i insläppet till vår gräshage är det otroligt gyttjigt och när det fryser på kommer det ju att bli väldigt "knöggligt" där- risk...
Svar
6
· Visningar
1 526
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Detta blir väl något slags... gnäll-inlägg... men det känns ändå viktigt att prata om. Jag är inte helt säker på om detta är rätt...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
22 700
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett minst sagt svårt problem. Jag blev medryttare på en häst i ett trevligt stall och allt var frid och fröjd. Jag betalade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 034
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp