Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Ponnyn vi hade på foder var tvungen att hastigt tas bort på nyår. Hon fick nån form av hjärnblödning/stroke och var i princip...
2
Svar
28
· Visningar
4 061
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om någon här på Buke med samma bekymmer som mig. Mitt vänstra ben är kortare än det högra. Detta påverkar min ridning...
Svar
17
· Visningar
1 842
Senast: DazKanin
·
B
  • Låst
Hästmänniskan Jag skadade knäet för några år sedan och efter det var jag tvungen ta till alla möjliga trix för att kunna ta mig upp på hästen igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 613
Senast: ameo
·
Gnägg Existerar det? Alltså nån form av ridläger/kurs för en 16-åring som i och för sig "red" som 6-åring men aldrig ens fick galoppera...
Svar
10
· Visningar
1 584
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Om man föesäkrar en 20 årig häst i 25 000kr. Han dör av ålder när han är tex 29 år. Får man fortfarande tillbaka 25000kr då eller...
2
Svar
20
· Visningar
5 019
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Skulle vilja ha era tankar kring vad för typ av häst jag söker.. Och prisklassen jag tänker mig. Jag har under ett par månader letat...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 015
Senast: Lyraolissy
·
Ekonomi & Juridik Har hamnat i en tråkig sits med en före detta inackordering som flyttat nu i jul. I somras gjorde vi som alla somrar en årlig...
Svar
17
· Visningar
2 649
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 028
Senast: Kiwifrukt
·
P
  • Låst
Hästmänniskan Hejhej ! I våras letade jag häst. Jag tittade på alla möjliga hästannonser men så fort jag såg en häst som jag vill ha så var priset...
2 3
Svar
55
· Visningar
16 961
Senast: Narcissa
·
Svar
0
· Visningar
387
A
  • Låst
Hästmänniskan Jag har lite frågot ang, hästar importerade från Polen. Har kollat omrking lite på internet om hästar till salu, och har sett att dom...
Svar
11
· Visningar
11 353
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Min andra tråd blev borttagen, liknande nog en annons för mycket.... Jag har kommit till en punkt där jag inte längre kan ha kvar min...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 013
Hästmänniskan Vi har fått av Skatteverket 2 alternativ av deklaration för 2015 med anledning av att vi byggt nytt stall. Vi har en jord-och...
2
Svar
20
· Visningar
3 940
Senast: svea
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, var går gränsen mellan dem? Vad är skillnaden i era ögon? (Ansvar, frihet osv)
2
Svar
21
· Visningar
2 792
Senast: Lena_B
·
Hästmänniskan Jag skulle vilja ha lite åsikter kring det här med att skaffa unghäst. Jag är 28 år och haft egen häst i 12 år, dessvärre fick hon tas...
Svar
11
· Visningar
1 891
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Som nybliven hästägare är det många tankar som snurrar i huvudet. Igår aktualiserades ytterligare en fråga: Vad händer med hästen om jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 131
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Hur blir man en bra ryttare när föräldrar inte ställer upp? Jag vill verkligen bli en bra ryttare men mina föräldrar ställer inte upp...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 621
Senast: nickan1
·
  • Låst
Hästmänniskan Som rubriken lyder, vart drar ni gränsen för hur mycket köparen får prova hästen innan köp? Hur många gånger innan de bestämmer sig? Och...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 052
Senast: ameo
·
Gnägg Har börjat att ganska seriöst överväga att ta ett längre (typ 6 mån) uppehåll från jobb, och istället resa någonstans i världen och...
Svar
7
· Visningar
1 480
Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp