Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har i dagarna fått hem boken "Friskare Häst med punktmassage, stretching och psykisk träning" av Chris Olson - en lättläst bok med många...
Svar
7
· Visningar
1 343
Senast: Rikkan
·
O
Träning alltså har haft det eviga problemet med tygellängden. antingen så har jag för långa tyglar, god kontakt med hästens mun, och lagom...
Svar
9
· Visningar
4 962
Senast: Dragonfruit_
·
R
Träning Min häst har problem med att stå stilla igången när man borstar och pysslar om honom. Han är jätte snäll i övrigt att rida och hämta i...
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: Goldie
·
Träning Jag skulle vilja ha lite hjälp med att analysera min och hästens relation. Jag vill ha hjälp av de BÄSTA men de har inte tid och jag har...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: FTW
·
B
Träning Har hört ett rykte om att det ska förbjudas att ha hästar i spiltor? Någon som vet något om detta. Är ju en sak om en häst som är i...
2
Svar
29
· Visningar
2 557
Senast: kopparberg
·
H
Träning Hur rider man en sådan egentligen? Min ena medis är himla känslig i munnen.. Vet inte hur jag ska rida henne. :crazy:
Svar
8
· Visningar
2 480
Senast: Amelia
·
O
Träning vad anser ni att inte använda transportskydd vid transportering av hästar? dvs att den möjligen får ha på sig vanliga ridskydd? vore...
2
Svar
33
· Visningar
2 431
Senast: lil-sis
·
V
Träning är det något hästarna föds med, eller "kommer det upp" efter något år?? någon här som har/ har haft en sådan häst? hur betedde sig...
Svar
6
· Visningar
1 223
Senast: kopparberg
·
Ridning Rider regelbundet en 25-årig Islandsvallack och har gjort det till och från nu i ett par år. Har egentligen först på senare tid...
Svar
6
· Visningar
1 269
S
Träning Har läst i en massa inlägg nu om att "travare fungerar inte som andra hästar, de springer fortare ju mer man drar i dem", vilket jag...
Svar
12
· Visningar
2 318
Senast: Rosenblad
·
M
Träning Min pålle ska åka till Gotland.... Har ni några bra tips på hur man gör överfarten Oskarshamn-Visby lättast och behagligast för...
Svar
19
· Visningar
1 253
Senast: Sammet
·
I
Träning Jag läser ofta, samt ger själv råd: Om ngt är fel eller om en hästägare beter sig ”dumt”: Prata med dom. Nu har jag själv kommit dit...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Sammet
·
Träning Har någon några tips om hur man får en häst i form som vill undvika att jobba. Tex. Några övningar man kan göra osv. Detta är en helt...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: Yrja
·
H
Träning Varför gör dom det? & hur kan man få dom att sluta skrapa med framhovarna? Det är väldigt irriterande + att det luktar eld i stallet när...
2
Svar
38
· Visningar
8 115
Senast: lva
·
J
Träning tänkbara anledningar till att en ängslig häst som står själv inne i en transport skrapar med framhovarna?
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Yrja
·
D
Träning Då vi nu går i hästtankar står jag i ett dilemma. Skall vi satsa på en ung häst till döttrarna eller en 9-åring som gått 1.30? Tiden går...
Svar
13
· Visningar
1 477
Senast: cranberry
·
Träning Vet att det finns en hel del trådar i ämnet men jag skulle vilja veta era bästa tips för att lasta häst. Håller på med en stabil dam...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: pigleton
·
T
Träning Vi letar just nu efter en häst som vi tänkt att köpa till hösten och som det ser ut nu så är nästa bara ston som är till salu. Mamma...
2
Svar
24
· Visningar
2 438
Senast: glittertuss
·
Ridning Vad är det som skiljer olika sorters \"akademisk ridning\" Jag undrar om alla på det här forumet rider för BB och om forumet uteslutade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 683
Senast: Rikkan
·
A
Ridning Vet att det finns många trådar i ämnet men inte hittat det jag söker. Vad är egentligen skillnaden mellan Klassisk dressyr(INTE...
Svar
10
· Visningar
2 994
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp