Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ryktar ni hästen om den är svettig?
Svar
13
· Visningar
2 142
Senast: hermulen
·
S
Hästhantering Vill ha tips på hur ni lasttränar era hästar.
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Deimion
·
P
Hästhantering Det här ämnet har säkert dykt upp på flertalet trådar, men jag skulle verkligen behöva lite kloka råd från andra hästmänniskor, så jag...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: åke
·
B
Hästhantering Jag har en halvblods valack som inte har någon som hellst ordning i boxen. Kiss och bajs överallt. Ibland bajsar han även i krubban. Han...
Svar
17
· Visningar
1 862
Senast: Brixen
·
Hästhantering Jag har just köpt en ny häst, en valack som är 4 år och som är tydligt undergiven mot de andra hästarna. Han håller sig på bra avstånd...
Svar
15
· Visningar
4 642
Senast: Amk
·
S
Hästhantering Skrev i denna tråd om min unghäst som börjat med en del olater...till exempel att stegra sig när hon inte vill gå fram. (Tack Axel för...
Svar
18
· Visningar
1 476
Senast: axel
·
K
Hästhantering Jag har haft min häst 1 månad ungefär, en 15 -årig arabvallack. Han är tyvärr väldigt jobbig vid hanteringen. Han står inte stilla i...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: karadji
·
Hästhantering var till stallet redan kl 9 idag, och hade därför bett personalen att lämna in min häst. vilket hon var. pyssla på med henne, red...
2
Svar
30
· Visningar
3 537
Senast: Russinet
·
N
Hästhantering Jag har köpt en häst som sällskapshäst då hon är väldigt svår att komma upp på enligt förra ägaren. Står inte still, och stegrar...
2
Svar
39
· Visningar
3 547
Senast: lothlorien
·
Hästhantering Ni som är så anti belöningar o tror att det är fel-titta på bilden...
2
Svar
20
· Visningar
2 306
Senast: boella
·
Hästhantering Vet ej om denna tråd ligger rätt? Jag undrar huruvida det går att ha ett åringsföl (född maj 08) ihop med ston. Är han kapabel till att...
Svar
6
· Visningar
1 496
Senast: Mauthoria
·
I
Hästhantering Har fått höra att man absolut inte ska transportera hästen i tyrelenegrimma, då dessa ej går sönder vid en ev olycka? Att lädergrimma...
2
Svar
28
· Visningar
3 501
Hästhantering Mitt intresse för NH är ganska nytt och jag undrar egentligen var i den här djungeln man ska börja? Det finns ju en uppsjö av metoder...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Toria
·
Hästhantering Jag har sett många som kör hästar på stora motorvägar med öppen lucka på transporten. Vad anser ni om detta? Jag tycker att det är...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
13 516
Senast: axel
·
N
Hästhantering Hej! Är rätt ny inom hästvärlden (endast 1½år på ridskola) men har nu fått tillgång till att rida/träna privatägd häst. Tänkte testa...
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: lundborg
·
C
Hästhantering Hej! Någon som har något tipps på hur man kan förhindra att valacker bestiger ston? Jag står i ett stall med 4 valacker (11, 18, 15 och...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: skuggi
·
A
Hästhantering Vår annras snälla men lite buffliga ponny har under en tid blivit mer och mer tjurig i boxen och vid hantering på stallgången. Sedan en...
Svar
5
· Visningar
1 457
Senast: Elin5
·
P
Hästhantering Nu sitter jag här och lipar. Igen. Och inte vet jag varför. Visst, den utlösande faktorn vet jag ju, men inte vad som orsakar...
Svar
16
· Visningar
1 800
Senast: orcide
·
Hästhantering Hej Finns det bra sätt att träna en häst med "box klaustorfobi"? Min lilla raggsocka - som för övrigt är världens "barnhäst", han gör...
Svar
6
· Visningar
2 172
Senast: Skolli
·
P
Hästhantering Hej! Inser att jag kört in i en återvändsgränd och behöver hjälp för att komm därur! Det största och mest irriternade problemet är...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Trubbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp