Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering ja fragan ar ju i rubriken, vad ar egentligen det langsta som man kan kora med hasten i slapet, kan den sta i over en timme?
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: clusia
·
P
Hästhantering Jag har haft lite stök med min tvååring dom senaste veckorna, inget jag fäst någon större vikt vid då både årstiden och åldern gör det...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: pannkakssmet
·
M
Hästhantering Äger en islandshäst sedan ett år tillbaka. Första halvåret gick han som en klocka. Känslig för hjälperna och pigg och framåt. Säkert var...
Svar
2
· Visningar
1 202
B
Hästhantering Nu när det har gått så himla bra med min 5åriga foderhäst så har det stannat..vi kommer ingenstans, känns som vi bara går bakåt ? kan...
Svar
5
· Visningar
1 490
Senast: Bella_
·
S
Hästhantering Jag går i hästköparplaneringstankar, inga jätteseriösa och det är inget som kommer att hända inom de närmsta åren. Men fundera kan man...
Svar
9
· Visningar
1 127
Senast: Tibra
·
G
Hästhantering Ja nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra längre. Vi har prövat alla knep vi vet om, ingenting funkar. Hästen är i sig väldigt skarp...
Svar
16
· Visningar
1 834
Senast: pannkakssmet
·
Hästhantering Jag har tänkt åka på hästutställning med min 2-åring i sommar. Men nu funderar jag hur det kommer att gå. Hon är tränsvan och hur snäll...
Svar
12
· Visningar
1 117
Senast: aglaonema
·
Hästhantering Jag har sett många som slår till sina hästar när de "gör fel". Men jag tror inte på ett sådant ledarskap. Tror inte att man vinner...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
16 724
Senast: jarnroos
·
Hästhantering Skulle behöva ha lite råd och tips om en kommande transport resa. Vi ska sälja vår häst till en familj som bor 43mil bort, samtidgt...
Svar
8
· Visningar
1 600
Senast: NightOwl
·
B
Hästhantering Jag har en 8 årig shettis som jag har aft 1 år.Det är väldigt tufft när hovslagaren kommer, han bara reser sig när man ska verka...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: boblin
·
D
Hästhantering Hej!:) Problem och problem, vet jag inte om jag har, han sticker iaf inte ifrån mej, men lite tråkigt känns det i alla fall. Det handlar...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Elina8
·
I
Hästhantering Det har hänt att när jag har varit ute och ridit (uteritt) och travat/galloperat så får jag ej stopp på hästen! Det är Läskigt! Jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 427
Senast: Poisonous
·
Hästhantering fångshettis som går på lösdrift med fri tillgång till hösilage, hur ofta bör man avlägsna betesreduceraren? Man vill ju att den skall...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: Mia_R
·
S
Hästhantering Jag är tretton år och funderar på att skaffa två sommarhästar. Jag bor på landet med stor fårhage och stor ladugård. Det finns varken...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 980
Senast: saq
·
Hästhantering Tänkte höra om det är någon som har erfarenheter av häster som blir väldigt stressade vid ridning? För lite över en vecka sen fick vi...
2
Svar
34
· Visningar
3 635
Senast: MartinaN
·
T
Hästhantering Efter att ha kollat i några gamla trådar har jag upptäckt att det är en hel del här på buke som tränar klickerträning! Så nu gör jag en...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: TaylorSwift
·
B
Hästhantering I flera dagar varje gang den har donnan brunstar gar hon inte att hantera ordentligt. Hon blir galen.. Hon ar snall men det blir nastan...
Svar
9
· Visningar
1 539
Senast: skwaller
·
Hästhantering Vet inte om tråden ligger rätt. Jag undrar hur länge man kan vara ute och promenera med dräktigt sto? Brukar gå promenad med henne 1...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Hannah0407
·
R
Hästhantering Hur gör ni som lastar själva? Ska man följa med hästen in, sätta fast den, och sen stänga luckan? Eller låta hästen gå in själv? Hur lär...
2
Svar
26
· Visningar
2 717
Senast: Rumpnissen
·
T
Hästhantering Vårt halvblod har vid de senaste 4 urlastningarna kastat sig ur transporten. Hon backar lugnt 1-2 steg och sedan slänger hon sig...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 965
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp